Hagyományteremtő szándékkal indította útjára másfél évvel ezelőtt a Szépművészeti Múzeum Antik Gyűjteménye Az évszak műtárgya kamarakiállítás-sorozatot, amelynek célja, hogy a közönség elé tárja a gyűjteményben folyó munka eredményeit: egy-egy újonnan megszerzett, illetve restaurált művet, vagy olyanokat, amelyekről új tudományos eredmények születtek.
Idén nyáron mészkőből faragott dombormű az Antik Gyűjtemény egyik új szerzeménye. A szemköztnézetű kompozíció fő alakja díszes kereveten heverő, ivócsészét tartó férfi. Lábánál nőalak ül. Kettejük közt ifjú, aki bal kezét összetartozásuk kifejezéseként a férfi vállára teszi. A domborműre vésett arameus nyelvű felirat a férfit és a nőt név szerint említi. Tanúsága szerint a kő házaspár sírköve volt, valószínűleg a Kr.u. 3. sz. elején készülhetett. A budapesti dombormű a palmyrai sírszobrászat jellegzetes képviselője, jól példázza a palmyrai művészet kultúrákközötti, kevert jellegét.
Palmyra a szíriai sivatag legnagyobb oázisa. Ékírásos szövegek már a Kr.e. 2. évezred elején említik. A görög-latin Palmyra név a datolyapálmára utal. A hellénisztikus kortól az Euphratésig vezető karavánutak legfontosabb állomásává, az ókori interkontinentális kapcsolatok egyik fő elágazóhelyévé vált. Romjai lenyűgözték Európát: újrafelfedezésére a 17. századtól került sor. Vonzerejének titka abban is rejlett, hogy a feltáruló kultúra egyszerre volt ismerős és idegen.
Az évszak műtárgya sorozat hetedik kiállítása június 7-től augusztus 28-ig tekinthető meg.

Elképesztő, mit mondott a tárgyalásán a karateedző, aki felrúgott egy fiút a szolnoki kalandparkban