Járatritkítás a BKV-nál?

Új menetrendet készít a BKV, amely figyelembe veszi majd a járművezetőknek megadott második pihenőidőt. A BKV sajtóreferense közölte: egyelőre nem tudni, hogy a kieső időt járatritkítással pótolják-e; a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének vezetője szerint nem lesz erre szükség. Arról, hogy milyen más megoldással kezelik a problémát, nem kaptunk információt.

Kovács Zita
2005. 07. 06. 7:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV augusztus 5-éig előkészíti az új menetrendet, amelyek teljes körűen tartalmazzák majd a kollektív szerződésben rögzített, a járművezetőknek megadott pihenőidőket – derül ki a BKV Rt. közleményéből. Bóna Eszter, a BKV sajtóreferense a Magyar Nemzet Online-nal közölte: egyelőre nem lehet tudni, hogy a kieső időt járatritkítással pótolják-e, bár – tette hozzá – feltehetőleg erre nem kerül majd sor. Hangsúlyozta azt is: a kérdésről most egyeztetnek, így arról, hogy milyen más megoldás merült fel a BKV-nál a probléma kezelésére, nem tud tájékoztatást adni. Jelezte: a BKV kifejezte szándékát, hogy az Rt. belső szakmai vitájából az utasok semmit ne érezzenek meg.

Az MNO kérdésére, hogy miként fogják pótolni azt a kieső időt, amit a 20 perces pihenőidő jelent, Vág Péterné, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének vezetője közölte: a BKV Rt. az új menetrend készítése során bizonyos technikákkal képes lesz megoldani ezt a kérdést, így biztos, hogy nem lesz járatritkítás. Hozzátette: az utasok nem fognak semmit megérezni abból, hogy a BKV járművezetőinek több pihenőidejük lesz szeptembertől.

Ugyanakkor Kupper András korábban közölte: a BKV nem tervezte be idei büdzséjébe a kötelező pihenőidő egymilliárdos többletköltségét, és járatritkításokkal igyekszik kigazdálkodni azt. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője úgy vélte, a menedzsment nem végzett számításokat, mielőtt aláírta a szerződést, így meglepetés volt számukra az, hogy a dolgozóknak kiadott pihenőidő mekkora költségnövekedéssel jár.

Mint arról korábban beszámoltunk, a járművezetők szeptembertől megkapják a kollektív szerződésben előírt második pihenőidejüket, ami már június közepe óta járt volna a sofőröknek. A BKV Rt. elismerte, hogy június közepe óta megsérti a kollektív szerződést azzal, hogy nem adja ki a járművezetőknek a közösen megállapított pihenőidőt. Múlt hét végén a fővárosi Fidesz tette szóvá, hogy a BKV vezetése nem bővítette a megállapodás szerint a dolgozóknak járó pihenőidőt. A vita hetek óta tartott a közlekedési vállalatnál és a szakszervezetek már sztrájkra készültek – jelezte Kupper András sajtóközleményében. Hozzátette: bejelentésünk nyomán Aba Botond vezérigazgató tagadta, hogy sztrájkhelyzet alakult volna ki, mégis másnap győzelmesen bejelentették, hogy a megegyezéssel elmúlt a sztrájkveszély.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.