Újabb kormányzati önreklám jelent meg a magyar sajtóban. Ezúttal Baráth Etele politikai hirdetése jelent meg több napilapban, Magyarország célba ér címmel. Az európai ügyekért felelős tárca nélküli miniszter többek között a Nemzeti Fejlesztési Terv eredményeit méltatja, tudatva: eddig 12 ezren nyertek a pályázatokon. Mint írja, bebizonyítottuk: képesek vagyunk élni a tagság nyújtotta lehetőségekkel. Majd jövőbeni, 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó fejlesztési forrásokra hivatkozva kiemeli: dobogós helyezést értünk el az uniós támogatások terén.
A Magyar Nemzet Online szerette volna megtudni, mennyit költött a kormány a magyar előfizetők pénzéből az újabb önreklámra, a miniszter titkárságán azonban közölték: az illetékesek szabadságon vannak, így nem tudnak válaszolni kérdésünkre. (Érdekes, hogy amikor a hirdetést feladták, nem voltak szabadságon – a szerk.) A napokban arról írtunk, hogy a két ünnep közötti szabadságolásokat a minisztériumok úgy szervezték meg, hogy az osztályokon mindennap dolgozzon egy felelős döntéshozó és egy ügyintéző. Ez elvben azt jelentené, hogy ugyanúgy fordulhatunk a tárcákhoz ügyeinkkel, mint év közben.
Néhány héttel ezelőtt Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter tett közzé politikai hirdetést több magyar napilapban. Az akkori kampány összesen 48 millió forintba került. Kóka az ország vonzóképességét többek között azzal kívánta bizonyítani, hogy a dél-koreai gumigyár, a Hankook Magyarország mellett döntött. A gazdasági miniszter a hirdetésben a Financial Times egyik cikkéből is idézett, amely szerint a magyarok ma jobban élnek, mint valaha. Később kiderült: a Gazdasági Minisztérium 20 millió forintot fizetett a brit gazdasági napilapnak hirdetésekre, amelyek a Magyarországról szóló mellékletében jelentek meg.
A Magyar Nemzet információi szerint a minisztériumok közül a gazdasági költött ebben az évben a legtöbbet hirdetésre, októberig több mint félmilliárdot (525,613 milliót). Kóka János erőfeszítései azonban a nemzetközi hitelminősítő intézetek vagy az Európai Unió értékeléseiben nem köszönnek vissza.
A Gyurcsány-kormány összességében csaknem négymilliárd forintot költött az adófizetők pénzéből ebben az évben önreklámra.
Nemvárt fordulat jön az időjárásban, mutatjuk mire számíthat