Az utak sózása rongálja az útburkolatot, károsítja a növényeket. A rendszeres sózás akár tíz, tizenöt évvel is megrövidítheti egy gépkocsi élettartamát – hívta fel a figyelmet mai sajtótájékoztatóján Illés Zoltán (Fidesz). Mint mondta, a magnéziumklorid tíz százalékkal drágább ugyan a sónál, de mínusz tizenkét fokig alkalmazható és emellett léteznek más környezetkímélő vegyi anyagok is.
A környezetvédelmi szakember jelezte, Ausztriában és a skandináv országokban tilos a sózás, Magyarországon és a fővárosban azonban évtizedes gyakorlat. Kiknek áll érdekében, hogy tizenhat évvel a rendszerváltás után is környezetkárosító anyagokkal végzik a síkosságmentesítést – tette fel a kérdést az ellenzéki politikus, aki fővárosi monopóliumot sejt a háttérben. Mint mondta, országosan több ezer tonna sóról van szó, e mögött szerinte komoly gazdasági érdekek állnak, ezért felszólította a főváros vezetését, hogy tárja elő a beszállító cégek névsorát és szerződéseiket.
Illés Zoltán a szabálysértési törvény, illetve az azt kiegészítő kormányrendelet módosítására tesz javaslatot. Ennek hatálya alá vonná az utak sózását, mint szabálysértési tényállást. A Fidesz kormányra kerülése esetén lépéseket tesz annak érdekében, hogy a konyhasóval való sózás minősüljön szabálysértésnek – ígérte a politikus.

Házasság első látásra – fogorvosi székben ülve lángolt fel a szerelem?