Összejátszottak a légitársaságok?

Csaknem tucatnyi nagy nemzetközi légitársaságnál folyik a vizsgálat, mert gyaníthatóan összejátszottak áruszállítási tarifáik kialakításában. A vizsgálat olyan nagy cégeket érint, mint az American Airlines, a Lufthansa vagy az Air France-KLM csoport. A légitársaságok szerint a vádak alaptalanok.

MNO
2006. 02. 16. 9:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átfogó vizsgálatot indított kartellgyanú miatt több mint tíz nemzetközi légitársaság ellen az európai uniós, az amerikai és a dél-koreai versenyhatóság. Sejtésük szerint a cégek összehangolták árufuvarozási tarifáik emelését az elmúlt években, jelentős kárt okozva ezzel a megrendelőiknek. A légitársaságok teljes együttműködésükről biztosították az eljáró szerveket, hozzátéve, hogy a vádak alaptalanok.

A vizsgálat részeként az elmúlt két napban Európa-, Amerika- és Ázsia-szerte irodákat kutattak át és iratokat foglaltak le a hatóságok. A célkeresztbe olyan meghatározó légitársaságok kerültek, mint a például az American Airlines, a Lufthansa, az Air France-KLM csoport, a British Airways vagy a Japan Airlines.

Ha a gyanú bebizonyosodik, a cégeknek súlyos büntetésre kell felkészülniük. Az európai unós jogszabályok szerint a vétkesnek talált vállalatra akár éves bevételének a tíz százaléka is kiróható bírságként, bár a brüsszeli hatóságok általában 2-3 százalékos büntetéssel beérik.

Elemzők szerint a vizsgálat különösen rossz időszakban jön, a légitársaságok ugyanis ingatag helyzetben vannak a magas üzemanyagár és az éles piaci verseny következtében. Még ha a gyanú nem is igazolódik be, a presztízsveszteség és a befektetők elbizonytalanodása hátrányos következményekkel járhat.

(Forrás: Magyar Hírlap)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.