A „Freedom Fighter” nem egy videójáték címe, hanem az Oktatási Minisztérium legújabb középiskolai történelmi tanulmányi versenye. A verseny 2006. január 23 – tól október 23 – ig tart és benne magyarországi és határon túli középiskolai csapatok egy fő segítő tanárral vehetnek részt. A minisztérium az emlekezet.hu honlapon, minden hónap 23 – án közzéteszi a hatfordulós erőpróba kérdéseit és a csapatok aktuális pontszámait. A győztes csapat díja egy moszkvai tanulmányi kirándulás.
Az első fordulóban feltett 56 kérdés nem haladta meg a kereskedelmi tévékben látható kvíz műsorok színvonalát, hiszen egyszerű, a középiskolai tankönyvek tananyagát nem meghaladó kérdésekre, három lehetőség közül kellett kiválasztani a helyes választ. Többek között megkérdezték, hogy kit neveztek Sztálin legjobb tanítványának és hogy minek a rövidítése az ÁVH vagy az MDP. A kérdések többségének megoldása nem volt igazi szellemi kihívás, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a megoldások megtalálhatóak a honlapon közzétett információk között és a csapatoknak két nap állt rendelkezésükre a megoldások elküldésére. Az internetes forma pedig inkább az egyéni tevékenységet ösztönzi, így elveszik a versenynek a csapatmunkában rejlő pedagógiai pozitívuma.
A második fordulóban a csapatoknak korabeli sajtó, művészet és divatirányzatok felhasználásával kell posztert, szórólapot, montázst, illetve egyéb képzőművészeti alkotást készíteniük. A feladat megoldására most egy egész hónap áll a résztvevők rendelkezésére, hiszen ez a forduló már komolyabb történelmi elmélyülést kíván a diákoktól és az időigényes – de rendkívül hasznos – csapatmunkára is több lehetőség nyílik.
A verseny rendezői az elmúlt 15 év legsikeresebb tanulmányi emlékversenyének nevezik, ami igaz is, hiszen a 286 csapat részvétele igazán szép eredmény. Persze az is igaz, hogy az elmúlt 15 évben egy tanulmányi verseny sem kapott ekkora mértékű marketinges támogatást. A versenyt bevezető PR – kampányt és a hozzá kapcsolódó vizuális elemeket – vélhetően igen nagy költségráfordítással -, de professzionális módon alakították ki. A modern marketing – szemlélet hatásairól tanúskodnak a szereplő csapatok nagy részének nevei is: a „blackstars”, a „sumák lázadók” vagy a „Girlpower” nem azt sugallják, hogy történelmünk egyik kiemelkedő eseményének megemlékezésében vesznek részt.
A Freedom Fighter modern PR – módszerekkel megpróbálja a fiatalok figyelmét ráirányítani 1956 eseményeire, azonban a kampány hatását nagyban csökkenti, hogy menet közben már nem lehet bekapcsolódni a versenybe és a fődíj, a moszkvai tanulmányút üzenete sem egyértelmű.

Júliusban megváltozik az 1-es villamos útvonala