Schmitt Pál: Általánossá kellene tenni a médiaoktatást

MNO
2006. 05. 31. 6:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Schmitt Pál: A „termékelhelyezéses” módszerrel a szerkesztett műsoron belül, annak részeként jelennek meg a reklámozni szándékozott termékek, például oly módon, hogy kedvenc műsorvezetőm valamilyen üdítőt fogyaszt, vagy egy adott márkájú ruhát visel. Ezt – szemben a reklámblokkos megoldással – a néző nem kerülheti el, rákényszerítik, hogy megnézze, és tudat alatt azonosítsa a terméket az általa kedvelt személlyel. Egyébként a szóban forgó módszert a filmgyártásban már régóta alkalmazzák. A televízió hatása a társadalomra sokkal nagyobb, mint a mozié, éppen ezért szigorúbban kell szabályozni a kérdést. A nemkívánatos hatások, elsősorban a gyermekek befolyásolása több módon csökkenthető, nevezetesen általánossá kellene tenni a médiaoktatást, hogy a fiatalok meg tudják különböztetni a reklámot a tartalomtól, és ne higgyék azt, hogy ha kedvenc sztárjuk bizonyos üdítőt fogyaszt, akkor az a legjobb.

(Magyar Nemzet, 2006. május 31.)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.