VEKE: Megsemmisítő bírálat a nagykörúti villamosfelújításról

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) honlapján megsemmisítő bírálattal illeti az ötmilliárd forintba kerülő nagykörúti villamosfelújítás végeredményét. A BKV illetékese az Indexnek elmondta, hogy ez a pénz nemcsak a körúti rekonstrukciót, hanem két remíz felújítását is fedezte.

MNO
2006. 05. 30. 23:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A VEKE elsőként a nagykörúti áramellátás felújítását illete kritikával. A már felújított vonalszakasz átadása óta a hanyag munka miatt 5 alkalommal történt olyan üzemzavar, amely a villamossal üzemelő szakaszon 10 percnél hosszabb időre megbénította a forgalmat. Május 26-án, pénteken este a Nyugati téren történt felsővezeték-szakítás, akkor több, mint 40 percen keresztül nem közlekedtek a villamosok a kontár felújítás miatt – olvasható a szervezet weboldalán.

A helyzetet tovább súlyosbítja az áramellátási szakaszok cseréje. A Nagykörúton eddig irányonként 7, azaz összesen 14 áramellátási szakasz üzemelt, tehát ha egy helyen leszakadt a vezeték, a maradék 13 szakaszban maradt áram, tudtak közlekedni villamosok. A „felújítás” hatására a szakaszok száma 3-ra (!) csökkent (ez a megoldás olcsóbb volt, mint a régi alumínium tápkábelek cseréje és az áramátalakítók felkészítése az új villamosok energiavisszatáplálására). A javításhoz le kell kapcsolni az adott szakasz előtti és utáni szakaszt is (irreleváns a BKV magyarázata, hogy több helyről is be lehet táplálni az adott szakaszt, ha az előírások miatt azt le kell kapcsolni), és mivel a szakaszhatárok nem esnek egybe a vágánykapcsolatokkal, kijelenthető, hogy az eddigi gyakorlattal ellentétben egy áramszünet vagy felsővezeték-hiba azonnal lebénítja a közlekedést a Nagykörút teljes szakaszán, a Moszkva tértől Dél-Budáig.

A VEKE bírálja azt is, hogy nem építettek elég váltót a vonalra, ahol üzemzavar esetén megfordulhatnak a villamosok.
A szervezet felsorolja a többi hibát is:

– Megszüntették a 6-os villamos körtéri hurokvégállomását és helyette új fejvégállomást építenek, ezzel jelentősen megnövelve a gyaloglási távolságokat.

– A Nyugati téri megállóban oszlopot tettek az egyik ajtó útjába. A mozgássérültek fogadására alkalmas peronokról 4 megállóból csak lépcsőn lehet távozni.

– A peronokat csak majdnem sikerült eltalálni, éppen pár centi hiányzik ahhoz, hogy szintben lehessen beszállni – ez az ígéret sem teljesült tehát.

– Az esőbeállók használhatatlanok, beesik alájuk az eső.

– A költségnövekedést nem jelentő vakvezető sávok telepítése ismét elmaradt.

– Nem újították fel a garázsmeneti útvonalat az Orczy úton, innen a Combinók ki vannak tiltva, így a teljes Nagykörút csak a Népszínház utcán közelíthető meg.

A BKV hivatalosan még nem reagált, egyik illetékesük név nélkül a VEKE felvetéseire azt mondta: az áramellátás rekonstrukciója nem a régi metódus szerint zajlott, hanem teljesen átalakították. Az új nagykörúti Combinók fékezéskor energiát adnak vissza a rendszerbe, a hagyományos ellátó-szisztéma már nem jó ezekhez a szerelvényekhez. Nem lehet tehát összehasonlítani a két rendszert. Ötmilliárdból meg nem csupán a peronokat újították fel, hanem két remízt is.
(vg.hu, index.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.