A VEKE elsőként a nagykörúti áramellátás felújítását illete kritikával. A már felújított vonalszakasz átadása óta a hanyag munka miatt 5 alkalommal történt olyan üzemzavar, amely a villamossal üzemelő szakaszon 10 percnél hosszabb időre megbénította a forgalmat. Május 26-án, pénteken este a Nyugati téren történt felsővezeték-szakítás, akkor több, mint 40 percen keresztül nem közlekedtek a villamosok a kontár felújítás miatt – olvasható a szervezet weboldalán.
A helyzetet tovább súlyosbítja az áramellátási szakaszok cseréje. A Nagykörúton eddig irányonként 7, azaz összesen 14 áramellátási szakasz üzemelt, tehát ha egy helyen leszakadt a vezeték, a maradék 13 szakaszban maradt áram, tudtak közlekedni villamosok. A „felújítás” hatására a szakaszok száma 3-ra (!) csökkent (ez a megoldás olcsóbb volt, mint a régi alumínium tápkábelek cseréje és az áramátalakítók felkészítése az új villamosok energiavisszatáplálására). A javításhoz le kell kapcsolni az adott szakasz előtti és utáni szakaszt is (irreleváns a BKV magyarázata, hogy több helyről is be lehet táplálni az adott szakaszt, ha az előírások miatt azt le kell kapcsolni), és mivel a szakaszhatárok nem esnek egybe a vágánykapcsolatokkal, kijelenthető, hogy az eddigi gyakorlattal ellentétben egy áramszünet vagy felsővezeték-hiba azonnal lebénítja a közlekedést a Nagykörút teljes szakaszán, a Moszkva tértől Dél-Budáig.
A VEKE bírálja azt is, hogy nem építettek elég váltót a vonalra, ahol üzemzavar esetén megfordulhatnak a villamosok.
A szervezet felsorolja a többi hibát is:
– Megszüntették a 6-os villamos körtéri hurokvégállomását és helyette új fejvégállomást építenek, ezzel jelentősen megnövelve a gyaloglási távolságokat.
– A Nyugati téri megállóban oszlopot tettek az egyik ajtó útjába. A mozgássérültek fogadására alkalmas peronokról 4 megállóból csak lépcsőn lehet távozni.
– A peronokat csak majdnem sikerült eltalálni, éppen pár centi hiányzik ahhoz, hogy szintben lehessen beszállni – ez az ígéret sem teljesült tehát.
– Az esőbeállók használhatatlanok, beesik alájuk az eső.
– A költségnövekedést nem jelentő vakvezető sávok telepítése ismét elmaradt.
– Nem újították fel a garázsmeneti útvonalat az Orczy úton, innen a Combinók ki vannak tiltva, így a teljes Nagykörút csak a Népszínház utcán közelíthető meg.
A BKV hivatalosan még nem reagált, egyik illetékesük név nélkül a VEKE felvetéseire azt mondta: az áramellátás rekonstrukciója nem a régi metódus szerint zajlott, hanem teljesen átalakították. Az új nagykörúti Combinók fékezéskor energiát adnak vissza a rendszerbe, a hagyományos ellátó-szisztéma már nem jó ezekhez a szerelvényekhez. Nem lehet tehát összehasonlítani a két rendszert. Ötmilliárdból meg nem csupán a peronokat újították fel, hanem két remízt is.
(vg.hu, index.hu)

Így győzhet Orbán Viktor Brüsszelben – Menczer Tamás szerint