A 21. Század Iskolája a kormány egyik kiemelt programjaként azt célozza, hogy megfelelő környezetet alakítsanak ki a pedagógusok munkájához. Az ország óvodáiban, iskoláiban és kollégiumaiban uniós pénzek felhasználásával nagyszabású infrastrukturális fejlesztések indulnak meg. Az első pályázatokat a Közép-Magyarországi Régióban már kiírták, és hamarosan megkezdődik a tervezés az ország más tájain is – írta MTI-hez is eljuttatott üzenetében a szaktárca vezetője, aki kitért arra is, hogy megnövelték az alapkészségek oktatására fordítható időkeretet, és ezzel lehetőséget teremtettek arra, hogy a szaktanárok könnyebben és eredményesebben oktathassák majd a gyerekeket a 4. osztály után. Ez javíthatja az oktatás színvonalát minden évfolyamon.
Az esélyegyenlőség növelése érdekében már eddig is komoly lépéseket tettek a hazai iskolák – fejtette ki a Hiller István. Felidézte, hogy 2003 szeptembere óta 340 önkormányzat több mint 650 iskolája kapcsolódott be az integrációs programba, amelynek az a célja, hogy a településen felszámolja az iskolák között, illetve az iskolán belül a halmozottan hátrányos helyzetű tanulókat érintő bármiféle elkülönítést, szegregációt. További 140 fenntartó 160 iskolája arra vállalkozott, hogy mérhető módon javít a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolai eredményességén.
„A közoktatási reform két központi gondolata a minőség és esélyegyenlőség. Hiszek abban, hogy az új lendülettel folytatott átalakítások végeredményeként egy korszerűbben szervezett és felszerelt iskolarendszer jön létre, és a pedagógusok is a mainál jobb körülmények között, jobb módszerekkel és eszközökkel, nagyobb biztonságban taníthatnak”.
Arató kettősségről beszélt
Csak az oktatás irányítása és a pedagógusok párbeszéde nyomán valósítható meg az oktatás minőségének javítása – jelentette ki Arató Gergely a Gyöngyöshöz közeli Taspusztán, pénteken. Ebben a helyzetben az oktatási tárcának az a szándéka, hogy a pedagógusokkal közösen dolgozza ki az ágazatban szükségessé váló reformintézkedéseket – közölte az oktatási minisztérium államtitkára a gyöngyösi Károly Róbert Főiskola oktatóinak részvételével megtartott pedagógusnapi ünnepségen.
Mint mondta, jelenleg kettősség figyelhető meg az oktatásügy területén: egyik oldalon viták, átalakítások, esetenként megszorítások és takarékosság, a másik oldalon viszont már eredményes és sikeres kezdeményezéseket láthatunk. Ilyen körülmények között elsősorban a pedagógusokon múlik az, hogy megvan-e a kellő erő a változtatáshoz, az oktatás minőségének javításához – mondta az államtitkár, aki az ünnepségen Felsőoktatásért Emlékplakettel tűntette ki Radó Andrást, a Károly Róbert Főiskola tanszékvezető egyetemi docensét.
(MTI)
Halálos légicsapás érte Ukrajnát: senkit sem kímélt az orosz tüzérség
