Hiller fejlesztésekről, Arató párbeszédről beszélt

Az épületek felújítására, bővítésére, az eszközök beszerzésére és informatikai fejlesztésekre több mint 120 milliárd forint áll majd rendelkezésre 2010-ig - írta Hiller István szakminiszter pedagógusnapi köszöntőjében pénteken. Arató Gergely arról beszélt, hogy az oktatás minőségének javítása csak az irányítás és a pedagógusok pártbeszéde nyomán valósulhat meg.

MNO
2007. 06. 01. 15:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 21. Század Iskolája a kormány egyik kiemelt programjaként azt célozza, hogy megfelelő környezetet alakítsanak ki a pedagógusok munkájához. Az ország óvodáiban, iskoláiban és kollégiumaiban uniós pénzek felhasználásával nagyszabású infrastrukturális fejlesztések indulnak meg. Az első pályázatokat a Közép-Magyarországi Régióban már kiírták, és hamarosan megkezdődik a tervezés az ország más tájain is – írta MTI-hez is eljuttatott üzenetében a szaktárca vezetője, aki kitért arra is, hogy megnövelték az alapkészségek oktatására fordítható időkeretet, és ezzel lehetőséget teremtettek arra, hogy a szaktanárok könnyebben és eredményesebben oktathassák majd a gyerekeket a 4. osztály után. Ez javíthatja az oktatás színvonalát minden évfolyamon.

Az esélyegyenlőség növelése érdekében már eddig is komoly lépéseket tettek a hazai iskolák – fejtette ki a Hiller István. Felidézte, hogy 2003 szeptembere óta 340 önkormányzat több mint 650 iskolája kapcsolódott be az integrációs programba, amelynek az a célja, hogy a településen felszámolja az iskolák között, illetve az iskolán belül a halmozottan hátrányos helyzetű tanulókat érintő bármiféle elkülönítést, szegregációt. További 140 fenntartó 160 iskolája arra vállalkozott, hogy mérhető módon javít a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolai eredményességén.

„A közoktatási reform két központi gondolata a minőség és esélyegyenlőség. Hiszek abban, hogy az új lendülettel folytatott átalakítások végeredményeként egy korszerűbben szervezett és felszerelt iskolarendszer jön létre, és a pedagógusok is a mainál jobb körülmények között, jobb módszerekkel és eszközökkel, nagyobb biztonságban taníthatnak”.

Arató kettősségről beszélt

Csak az oktatás irányítása és a pedagógusok párbeszéde nyomán valósítható meg az oktatás minőségének javítása – jelentette ki Arató Gergely a Gyöngyöshöz közeli Taspusztán, pénteken. Ebben a helyzetben az oktatási tárcának az a szándéka, hogy a pedagógusokkal közösen dolgozza ki az ágazatban szükségessé váló reformintézkedéseket – közölte az oktatási minisztérium államtitkára a gyöngyösi Károly Róbert Főiskola oktatóinak részvételével megtartott pedagógusnapi ünnepségen.

Mint mondta, jelenleg kettősség figyelhető meg az oktatásügy területén: egyik oldalon viták, átalakítások, esetenként megszorítások és takarékosság, a másik oldalon viszont már eredményes és sikeres kezdeményezéseket láthatunk. Ilyen körülmények között elsősorban a pedagógusokon múlik az, hogy megvan-e a kellő erő a változtatáshoz, az oktatás minőségének javításához – mondta az államtitkár, aki az ünnepségen Felsőoktatásért Emlékplakettel tűntette ki Radó Andrást, a Károly Róbert Főiskola tanszékvezető egyetemi docensét.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.