A felmondás szabályai szerint a ksz még három hónapig, 2009. január 10-ig hatályos. A menedzsment folytatja a konzultációt az érdekképviseletekkel, hogy egy új rugalmas, a munkavállalók és a vállalat érdekét, valamint a repülőtér hosszú távú versenyképességét egyformán szolgáló új szerződést köthessen.
A BA még június végén kezdeményezte a tárgyalásokat a ksz módosításáról. Ezzel újra kívánták gondolni a munkaszervezés egészét, beleértve a munkarendet és a munkaidőkeretet. Új pótlékrendszert vezettek volna be, és új alapokra kívánták helyezni a szakszervezetekkel az együttműködést, különös tekintettel a sztrájkok kezelésére – áll a közleményben.
A felmondott szerződés a BA szerint megkötötte a munkáltató kezét, és pazarlóvá tette a ferihegyi repülőtér üzemeltetését. Hozzáteszik, az érvényes szabályozás nincs összhangban az iparág követelményeivel, betartásuk költséges, ami rontja az üzemeltető versenyképességét.
A közlemény idézi a BA vezérigazgatóját, Jost Lammers eszerint azt mondta, Budapest erős versenyben van Prágával és Béccsel, ha nem lépnek, lemaradhatnak, és a légitársaságok Budapest helyett más repülőteret választanak.
A kollektív szerződés felmondása nem érinti a 2005-ben közösen kialakított szociális juttatások rendszerét, így változatlan marad a cafeteria is.
(MTI)
Vöriénél nagyobb szíve még senkinek sem volt
