A németek sörbe fojtják gazdasági bánatukat?

Az év első kilenc hónapjában 0,4 százalékkal csökkent a sörforgalom Németországban, de ezen belül a harmadik negyedévben már 2 százalékkal nőtt, rendre éves összehasonlításban – lehet, hogy a németek már kezdik sörbe fojtani a gazdaság jövője miatti bánatukat?

MNO
2008. 10. 29. 12:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A harmadik negyedévben mindenesetre 28 millió hektoliter sört adtak el Németországban – nem számítva az alkoholmentes sört és az EU-n kívülről származó importot –, 600 ezer hektoliterrel, azaz 2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – közölték a szövetségi statisztikai hivatalban szerdán.

Változnak a fogyasztási szokások is: az összesen belül az átlagnál jóval gyorsabban, 4,9 százalékkal nőtt a limonádéval, kólával, gyümölcslevekkel és más alkoholmentes adalékokkal kevert sörök forgalma.

Az EU-beli egységes belső piac megalkotásakor Németországban megkongatták a vészharangot: az országot el fogják árasztani a külföldi „pancsok”, amelyek nem felelnek meg a hagyományos, 1516-ból származó német sörtisztasági törvénynek (Reinheitsgebot), amely szerint a sör csak vízből, árpából és malátából készülhet. Ezt a törvényt az egységes belső piaci rendtartás értelmében 1993-ban hatályon kívül kellett helyezni. A kormány akkoriban azzal igyekezett nyugtatni a közvéleményt, hogy a hagyományos német előírásoknak nem megfelelő sörök azontúl megjelenhetnek ugyan a boltokban, de senki sem kötelezheti a lakosokat arra, hogy meg is vásárolják azokat. Ezzel szemben az élet azt igazolta, hogy a németek nem rettentek meg a hagyományaiktól eltérő söröktől, sőt azok népszerűsége nőttön nő.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.