A borászok által az eladott palackok után marketing célra befizetett 8 forintokból az idén mintegy 550 millió forint pályázati keret áll rendelkezésre a Bormarketing Kht.-nál a piacra jutás támogatásához – hangzott el a tanácskozáson. Horváth István felidézte: a vita arról szól, hogy a borvidékenként előállított bormennyiség, vagy a terület nagysága legyen a vezérelv az összeg elosztásakor.
Ő az utóbbit támogatja – mondta. Úgy vélekedett, hogy a magyar borászati ágazat legfőbb gondja a szegényes marketingkeret, miközben a magyar borok minőségi szempontból bárhol a világon megállják a helyüket.
A MBSZ, illetve tagtelepülései éppen ezért rendezvények, egyebek között borversenyek támogatásával kívánja segíteni a bormarketinget – tette hozzá. Az elnök ennek kapcsán közölte, hogy novemberben Egerben konferenciát és borversenyt rendez a szervezet. Az utóbbin díjazott borok címkéjükön viselhetik majd az MBSZ arany, ezüst és bronz minősítésének megjelölését – közölte Horváth István, aki Szekszárd polgármestere is egyben. A szervezet 40 olyan települést tömörít, amelyek gazdaságában fontos szerepet játszik a bor és a szőlőtermesztés.
(MTI)
Közpénzt pazarolt el Ruszin-Szendi Romulusz a luxusvillája megépítésére
