Középpontban a marketing a bortelepülések közgyűlésén

A bormarketingre rendelkezésre álló pénzt egy-egy borvidék területének mérete alapján volna szerencsés elosztani – mondta Horváth István, a Magyarországi Bortelepülések Szövetségének (MBSZ) elnöke pénteken, az MBSZ Egerben tartott közgyűlésén.

MNO
2008. 10. 10. 12:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A borászok által az eladott palackok után marketing célra befizetett 8 forintokból az idén mintegy 550 millió forint pályázati keret áll rendelkezésre a Bormarketing Kht.-nál a piacra jutás támogatásához – hangzott el a tanácskozáson. Horváth István felidézte: a vita arról szól, hogy a borvidékenként előállított bormennyiség, vagy a terület nagysága legyen a vezérelv az összeg elosztásakor.
Ő az utóbbit támogatja – mondta. Úgy vélekedett, hogy a magyar borászati ágazat legfőbb gondja a szegényes marketingkeret, miközben a magyar borok minőségi szempontból bárhol a világon megállják a helyüket.

A MBSZ, illetve tagtelepülései éppen ezért rendezvények, egyebek között borversenyek támogatásával kívánja segíteni a bormarketinget – tette hozzá. Az elnök ennek kapcsán közölte, hogy novemberben Egerben konferenciát és borversenyt rendez a szervezet. Az utóbbin díjazott borok címkéjükön viselhetik majd az MBSZ arany, ezüst és bronz minősítésének megjelölését – közölte Horváth István, aki Szekszárd polgármestere is egyben. A szervezet 40 olyan települést tömörít, amelyek gazdaságában fontos szerepet játszik a bor és a szőlőtermesztés.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.