A vasutasok képviselőit fogadta Dominique Bussereau francia közlekedési államtitkár. Az európai megmozdulás célja az Európai Unió „vasúti rendszere szabályozásának szétverése”, vagyis a vasúti liberalizáció várható következményei elleni tiltakozás volt. Az Európai Unióban a vasúti piac nyitása 2003-ban kezdődött a nemzetközi teherszállítással, amelyet 2006-ban a belföldi teherszállítás követett, és 2010-től már a nemzetközi személyszállítást is érinteni fogja.
„Valamennyi vasutas jól tudja, hogy a magán vasúti társaságok a biztonsági intézkedéseket korlátozásként értelmezik, ami az utasok biztonságát veszélyeztetheti” – jelentette ki a tüntetésen Didier le Reste, a CGT főtitkára. Az egyik angol szakszervezeti vezető, Alex Gordon arra hívta fel a figyelmet, hogy a brit vasút privatizációja katasztrofális hatásokkal járt a utazókat érintő szolgáltatások biztonságára és színvonalára.
Franciaországban múlt csütörtökön a mozdonyvezetők munkaidejük rugalmasabbá tételének tervezete ellen sztrájkoltak. A francia állami vasúttársaság (SNCF) ugyanis a jelenleg deficites teherszállítás és a konkurencia előtt 2010-ben megnyíló személyszállítás átszervezésének keretében kíván a mozdonyvezetők munkafeltételein változtatni és a munkaidő szabályozását rugalmasabbá tenni. A módosítások a napi munkaidő és az egymást követő éjszakai munkaidő meghosszabbítását, valamint a pihenőnapok változtatását érintenék. A munkafeltételek módosítása ellen tiltakozásul két francia vasúti szakszervezet az Air France pilóták sztrájkját követően, jövő keddtől hirdetett újabb sztrájkot a teljes francia vasúti hálózaton.
(MTI)