A szervezők tájékoztatása szerint azokat a szülőket várják, akik általános iskolás gyermeküket csak családi viták, veszekedések árán tudják rávenni a tanulásra. Jávori Ildikó pszichopedagógus, az alapítvány szakmai vezetője az MTI-hez eljuttatott háttéranyagában azt írta, hogy ma minden ötödik tanuló csak befogadja a tananyagot az iskolában, de a memorizálásra már nem kerül sor. Egy átlagos, 25 fős osztályból ez a jelenség minimum 5 diákot érint. A problémás gyermekek tanulási folyamatából ugyanis hiányzik a „bevésés-memorizálás-tudatos emlékezet” technika.
A rendezvényen minden érdeklődő megismerkedhet a memorizálási tréning módszereikkel, az első 10 család díjtalanul átveheti a „Hasznos Füzetek” sorozatot, amelyben tanácsot adnak az ilyen problémákkal küzdő szülőknek. Az alapítvány szakemberei az „Eleven Ösvény” nevű szakmai módszer kidolgozásával és alkalmazásával megtanítják a gyermekeket és környezetüket arra, hogyan tudják a hiperaktivitás előnyeit a mindennapokban is kamatoztatni, és akár csúcsteljesítményeket is elérni. Az alapítvány szakemberei folyamatosan tájékoztatják a hiperaktív gyermekek családjait azokról egyéni és társadalmi folyamatokról, következményekről vagy eredményekről, amelyek segíthetik őket a mindennapokban.
(MTI)