A pályázat beadására olyan egyéni termelők, vagy csoportosulások (közösségek, civil szervezetek, szakmai érdekképviseletek stb.) jogosultak, amelyek a HÍR-gyűjteményben szereplő vagy a gyűjtemény követelményrendszerének megfelelő hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági terméket vagy élelmiszert állítanak elő.
A pályázat célja a HÍR védjegy használati jogának elnyerésével a hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági termékek és élelmiszerek ismertségének növelése, az ilyen termékeket gyártók piaci lehetőségeinek bővítése, valamint a Hagyományok–Ízek–Régiók-gyűjtemény hasznosításának és bővítési lehetőségének megteremtése.
A közlemény szerint az eredményes pályázók vonatkozó termékeinek csomagolásain, a kapcsolódó reklámanyagokon használhatják a HÍR védjegyet, valamint jogosultak lesznek az Agrármarketing Centrum (AMC) közösségi marketingprogramjában szerveződő HÍR-kiállítások, -rendezvények értékesítésösztönző akcióin termékeik bemutatására, bizonyos esetekben árusítására.
A szaktárca 1998-ban indította el a HÍR programot, hogy létrehozza Magyarország hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági termékeinek gyűjteményét és elősegítse gazdasági hasznosításukat. A jelenleg 300 hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági termék leírását tartalmazó gyűjtemény alapokat teremtett és továbbra is forrás a mezőgazdasági termékek és élelmiszerek uniós elismertetéséhez.
A HÍR-gyűjtemény aktualizálását, illetve bővítését célzó hasznosítási program 2009-ben kezdődött el, kiírták a HÍR védjegy használati jogának elnyerésére szóló pályázati felhívást is. Az idén, első alkalommal összesen 47 termék kapott jogosultságot a HÍR védjegy használatára.
(MTI)

Kiderült, hogy ki a rejtélyes lottónyertes, aki óriásplakátot vett az Oktogonon