Százszázalékos növekedést ért el darabszámban a PC-piacon 2000 második negyedévében a Hewlett-Packard Magyarország – jelentette be Pesti István vezérigazgató a cég augusztusi sajtótájékoztatóján, az IDC piackutató jelentésére hivatkozva. Az eredmény, aminek tendenciáját csak megerősítette a cég más rendben, július végi fordulóval számított harmadik pénzügyi negyedévi forgalma, Pesti István szerint nem marad egyszeri. A Hewlett-Packard és azon belül a magyarországi leányvállalat működésében hatalmas erőkkel keresik és találják meg azokat a pontokat, ahol helyük van az elektronikus kereskedelem és munkaszervezés eszközeinek.A profiltisztítás nem áll meg a kapuban, a HP-nál igyekeznek minél jobban körülhatárolni, kinek mi a feladata. Miután ez megtörtént, előfordulhat, hogy egy-egy poszton kiderül, korábban mások hathatós támogatásával végezték a munkát. Így volt ez például korábban a személyzetiseknél: minden részlegnél komoly munkát fordítottak az új munkatársak keresésére, kiválasztására, de erre most már nincs idejük. Mikor ez kiderült, a személyzeti tanácsadók azt a feladatot kapták, tekintsék át a munkájukat, mi az benne, ami egy e-service-alkalmazással megoldható. Miután találtak ilyet, a belső fejlesztésekre felállított csapat nekilátott a megfelelő alkalmazás elkészítésének.A személyzeti munka intranetes támogatása – mint Pesti István szavaiból az kiderült – nem egyedi eset, általános cél az, hogy ahol lehet, munkaerőt takarítsanak meg, és az így felszabaduló energiát az üzlet bővítésére fordítsák. Pesti István háromdimenzós mátrix szervezést honosított meg a cégnél, ahol jelenleg száztíz fő dolgozik a nagy projektek megszerzésén és megvalósításán, és tízen foglalkoznak az indirekt – nagykereskedőkön, viszonteladókon keresztül történő – értékesítéssel. A három dimenziót a termékek, a fő piaci szegmensek, megrendelők valamint az informatikai szakértelem feszíti ki. Ebben a modellben, ahol a sikerben minden résztvevő egyformán osztozik – ha egy informatikai rendszerhez száz PC-re van szükség, akkor az egyaránt jelentkezik a szerződést megkötő munkatárs és az indirekt értékesítés eredményében –, az emberek nem a hagyományos, „ez az én ügyfelem, semmi közöd hozzá” magatartásban, hanem a jó együttműködésben érdekeltek. Pesti István arra is gondolt, hogy bárki hozhat üzleti lehetőséget, az is, aki esetleg maga nem dolgozik az értékesítésen. Az ötletek külön gyűlnek az intraneten, és ha végül szerződés lesz belőle, az az ötletadó eredménye, dicsősége is. Az ellaposított szervezet, a jó ösztönzés eredménye látható tehát a HP Magyarország kiugró harmadik negyedévi eredményein, s ezt látják a vezetők biztosítéknak arra, hogy a növekedés folytatódik.Kérdésre válaszolva Pesti István kifejtette, hogy miután tapasztalataik szerint öt százalékon belüli áreltérés esetén a vásárlók döntését a technikai, minőségi, szolgáltatási szempontok határozzák meg, a HP nem megy bele egy lefelé tartó árversenybe, hanem gépeik használati értékét igyekszik a versenytársakénál gyorsabban növelni. Ez a stratégia gyümölcsözőnek látszik, hiszen a kétszázötven-háromszáz ezer forintos munkaállomások kategóriájában az utóbbi időben a HP éri el a legnagyobb eladott darabszámot.
Kneecap-botrány: Gerendai arab barátja szerint Magyarországnak is be kellene fogadnia a migránsokat
