A fordulat autója

A hét szűk esztendő után mindenki ismét csupa mosoly a Mitsubishinél. A reménytelenül elöregedett modellpaletta tagjai egymás után végleg leköszönnek, s a helyükre lépő újdonságoknak köszönhetően a DaimlerChrysler kötelékébe tartozó japán márka ismét a növekedés útjára léphet. Az első teljesen új kocsi a palettán az Outlander.

Vadász Gabriella
2003. 04. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Outlander a 73. Genfi Autókiállításon mutatkozott be végleges formájában, két évvel korábban ugyanis a nagyközönség még csak azt az ASX tanulmányautót láthatta, amely végül az Outlander műszaki és formai alapját adta. A 2003 közepétől idehaza is kapható Outlander egyfelől ápolja a Mitsubishi terepjárós hagyományait, másfelől viszont új fejlődési irányt jelöl ki a japán márka számára.
A Mitsubishi az Outlanderrel ismét új piaci rést keres – bár az utóbbi időben annyira elszaporodtak az új kategóriák, és annyira specializálódtak az autók, hogy már szinte nincs rá esély, hogy ilyet találjanak. Az Outlander mindenesetre a sportkombik és a szabadidő-autók kombinációjából született. Logikus és harmonikus vegyítése ez két, egymással eddig is közeli rokonságban álló járműtípusnak. A Mitsubishi különben már két évtizeddel ezelőtt is alkotott úgynevezett átmeneti modellt, az akkori Space Wagon a kombi és az egyterű keresztezése, míg az 1998-ban bemutatott és azóta is sikeres Space Star a kompakt-autó és a kis buszlimuzin kombinációja volt.
Az Outlander – bár ez a külső alapján alig hihető – közeli rokonságban áll a Lancer Evolution szupersportkocsival. Természetesen nem a dizájn szempontjából rokonok, hanem a műszaki alapok egy része közös: a raliautó összkerékhajtási rendszere került az Outlander padlója alá. Méreteit tekintve viszont az Outlander a Toyota Rav–4, a Land Rover Freelander és Honda CR–V ellenfele lesz.
A belső tér kialakítása már sokkal inkább a prémiumkombikat idézi: akár a térkínálatot, akár a variálhatóságot vagy éppen a felszereltséget vesszük górcső alá, az Outlander állja az összehasonlítást a legjobbakkal is. S ha már a legjobbaknál tartunk: nyilván nem véletlen az sem, hogy az Outlander hátsó lámpáinak rajzolata oly erősen emlékeztet az e szegmensben sok tekintetben etalonnak tartott Lexus RX300-aséra.
Nem szokatlan dolog az sem, hogy egy terepjárónak látszó autó nem feltétlenül igazi terepjáró. Az Outlander kapható lesz elsőkerékhajtású változatban is – ez jó hír azok számára, akiknek tetszik az Outlander stílusa, mérete és sokoldalúsága, viszont nem szívesen fizetnének a drága négykerék-hajtásért, ha nincs rá szükségük. Lesz természetesen állandó összkerékhajtással kínált verzió is, amelyben viszkókuplung és központi differenciálmű javítja a terepezőképességet, illetve növeli az aktív biztonságot.
Az Outlander motorpalettájának kialakításakor a japánok – szerencsére – tekintettel voltak az európai szokásokra és autózási költségekre is. Ezért az induló modellbe kétliteres, 136 lóerős benzinmotor kerül. Később érkezik egy variálható szelepvezérléssel készülő 2,4 literes, 160 lóerős erőforrás. 2004-ben pedig várható az igazi csemege is: a Lancer Evolution VIII harapós turbómotorjának szelídített változata az Outlanderben 200 lóerős lesz. Ugyanakkor, habár ez illene igazán az autó elegánsan vadóc személyiségéhez, egyelőre nem lesz dízelmotoros kivitel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.