Az Outlander a 73. Genfi Autókiállításon mutatkozott be végleges formájában, két évvel korábban ugyanis a nagyközönség még csak azt az ASX tanulmányautót láthatta, amely végül az Outlander műszaki és formai alapját adta. A 2003 közepétől idehaza is kapható Outlander egyfelől ápolja a Mitsubishi terepjárós hagyományait, másfelől viszont új fejlődési irányt jelöl ki a japán márka számára.
A Mitsubishi az Outlanderrel ismét új piaci rést keres – bár az utóbbi időben annyira elszaporodtak az új kategóriák, és annyira specializálódtak az autók, hogy már szinte nincs rá esély, hogy ilyet találjanak. Az Outlander mindenesetre a sportkombik és a szabadidő-autók kombinációjából született. Logikus és harmonikus vegyítése ez két, egymással eddig is közeli rokonságban álló járműtípusnak. A Mitsubishi különben már két évtizeddel ezelőtt is alkotott úgynevezett átmeneti modellt, az akkori Space Wagon a kombi és az egyterű keresztezése, míg az 1998-ban bemutatott és azóta is sikeres Space Star a kompakt-autó és a kis buszlimuzin kombinációja volt.
Az Outlander – bár ez a külső alapján alig hihető – közeli rokonságban áll a Lancer Evolution szupersportkocsival. Természetesen nem a dizájn szempontjából rokonok, hanem a műszaki alapok egy része közös: a raliautó összkerékhajtási rendszere került az Outlander padlója alá. Méreteit tekintve viszont az Outlander a Toyota Rav–4, a Land Rover Freelander és Honda CR–V ellenfele lesz.
A belső tér kialakítása már sokkal inkább a prémiumkombikat idézi: akár a térkínálatot, akár a variálhatóságot vagy éppen a felszereltséget vesszük górcső alá, az Outlander állja az összehasonlítást a legjobbakkal is. S ha már a legjobbaknál tartunk: nyilván nem véletlen az sem, hogy az Outlander hátsó lámpáinak rajzolata oly erősen emlékeztet az e szegmensben sok tekintetben etalonnak tartott Lexus RX300-aséra.
Nem szokatlan dolog az sem, hogy egy terepjárónak látszó autó nem feltétlenül igazi terepjáró. Az Outlander kapható lesz elsőkerékhajtású változatban is – ez jó hír azok számára, akiknek tetszik az Outlander stílusa, mérete és sokoldalúsága, viszont nem szívesen fizetnének a drága négykerék-hajtásért, ha nincs rá szükségük. Lesz természetesen állandó összkerékhajtással kínált verzió is, amelyben viszkókuplung és központi differenciálmű javítja a terepezőképességet, illetve növeli az aktív biztonságot.
Az Outlander motorpalettájának kialakításakor a japánok – szerencsére – tekintettel voltak az európai szokásokra és autózási költségekre is. Ezért az induló modellbe kétliteres, 136 lóerős benzinmotor kerül. Később érkezik egy variálható szelepvezérléssel készülő 2,4 literes, 160 lóerős erőforrás. 2004-ben pedig várható az igazi csemege is: a Lancer Evolution VIII harapós turbómotorjának szelídített változata az Outlanderben 200 lóerős lesz. Ugyanakkor, habár ez illene igazán az autó elegánsan vadóc személyiségéhez, egyelőre nem lesz dízelmotoros kivitel.

Házasságokkal is épül a hálózat Magyar Péter és főnöke körül – videó