A Meriva formaterve a bevált egyterű-receptúrát követi, ám orra a szokásosnál is meredekebb. Ennek köszönhetően az autó 27,5 centivel rövidebb a Zafiránál, miközben a két modell tengelytávja csaknem megegyezik.
Így aztán nem csoda, hogy az utastérben páratlan térkínálat várja az utasokat. A vezetési helyzet kényelmes, kifejezetten személyautós. A műszerfal semmi meghökkentőt nem kínál: aki mostanában vezetett Opelt, azonnal otthonosan érzi magát a négyméteres kocsiban. Az egyetlen meglepetésforrás a megkettőzött szélvédőoszlop, ami nyújtott ívű bal kanyarban szerencsétlen esetben szinte a teljes szembejövő forgalmat képes kitakarni. A holttér egyetlen ellenszere az elővigyázatosság, miközben a pilótát az vigasztalhatja, hogy ettől eltekintve élmény vezetni az autót.
Az autó igazi nyertesei mégis a hátul utazók. A három, hárompontos biztonsági övvel és süllyesztett fejtámlával felszerelt üléspad középső szegmensét lehajtva a két szélső fotelszelvény 7,5-7,5 centiméterrel beljebb és közel ugyanennyivel hátratolható. Az így kapott hatalmas térben a legtermetesebb utasok is akadálytalanul terpeszkedhetnek el. A fejedelmi kényelmet a hat fokkal megdönthető háttámlák, valamint a normál helyzetben a csomagtérbe belógó, ám szükség esetén egy mozdulattal kiszerelhető könyöktámasz teszi teljessé. A folyamat fordítva is működik: az üléseket normál állásban előre húzhatjuk, háttámlájukat meredekebbre állíthatjuk, vagy akár a csomagtér padlójának síkjába is dönthetjük. Az elgondolás legszimpatikusabb eleme, hogy a FlexSpace rendszer valóban könnyedén működik, az egész utastér néhány másodperc alatt, kezelési útmutató nélkül is átalakítható ultrakomfortos négyülésesből irdatlan (1308 literes) csomagterű áruszállítóvá. A két végpont között számtalan átmeneti lehetőség adódik, különösen, ha megrendeljük a Zafirából már ismert, vízszintesbe dönthető jobb első ülést.
Az április 14. óta rendelhető Meriva Essentia fantázianevű alapkivitelének ára hajszállal a lélektani hárommillió forintos határ alatt marad. Ezzel komoly dilemmára kényszerítheti azokat a vásárlókat, akik eddig a jóval nagyobb csomagterű, de kevesebb variációs lehetőséget kínáló, hasonló árfekvésű furgonkombikat részesítették előnyben. Ugyanakkor az egyre népszerűbb kompakt egyterűek rajongótáborát is megtépázhatja az új Opel, nem is beszélve az alsó-középkategóriás kombik vevőköréről.
A 3 milliós árba a 75 lóerős, 1,6 literes motor mellé a modell nevéhez méltón csak a legszükségesebbek fértek bele: két légzsák, hátsó Isofix gyermekülés-rögzítő pontok, előfeszítős, överő-határolós első biztonsági övek, négy tárcsafék, valamint rengeteg tárolórekesz, hátsó 12V aljzat, és természetesen a FlexSpace ülésrendszer. Az Enjoy felszereltségi szint a praktikus megoldásokra, míg a Cosmo elsősorban az esztétikumra helyezi a hangsúlyt, de gyakorlatilag minden változathoz minden tétel rendelhető a hosszú extralistáról.
A motorkínálat második tagját, a 16 szelepes, 1,6-os benzinmotort akár a Corsában debütált Easytronic automatizált váltóval is rendelhetjük, amely még az év vége előtt a csúcsváltozathoz, a 125 lóerős, 1,8 literes motorhoz is kapható lesz. A korántsem könnyű Merivát egyébként csak ez utóbbi erőforrás képes igazán dinamikusan mozgatni – legalábbis őszig, amikor megjelennek a kínálatban az autó karakterével tökéletesen harmonizáló, modern, közös nyomócsöves dízelmotorok.

Ezen múlt, hogy nem Erdő Péter lett az új pápa, hanem Prevost bíboros