Vita a Jukosz–Szibnyeft-ügyben

Nem akarja átadni a Jukosz vezetése a felvásárolt Szibnyeft menedzsmentjének az újonnan létrejött társaság irányítását. A Szibnyeft többségi tulajdonosa Roman Abramovics viszont akár kormányzati nyomást is kieszközölne azért, hogy a Szibnyeft igazgatóját, Euegene Shvidlert nevezzék ki a Jukosz Szibnyeft vezérigazgatójának.

Hírösszefoglaló
2003. 12. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Esze ágában sincs átengedni a Jukosz vezetésének az új cég irányítását – állította a Jukosz egyik nagyrészvényese; szerinte az egyesítésről szóló írásos megállapodás alapján ez nem lehetséges. A részvényes azokra a hét végén elterjedt sajtóbeli találgatásokra reagált, hogy a Szibnyeft volt fő részvényese, Roman Abramovics követelte (alkalmasint a Kreml támogatásával): a Szibnyeft vezérigazgatóját, Euegene Shvidlert nevezzék ki a Jukosz–Szibnyeft vezérigazgatójává. E feltételezések szerint a Szibnyeft azért mondta volna le az egyesülést, mert ez a követelés nem teljesült. A Szibnyeft javasolni fogja, hogy Mihail Hodorkovszkij, a Jukosz csalás vádja miatt őrizetben lévő főrészvényese tegyen le arról, hogy ő birtokolja az egyesült vállalat ellenőrző pakettjét – írta a Kommerszant orosz napilap.
Az egyesülést nehéz, de nem lehetetlen visszacsinálni. A Jukosz részvényesei már megszerezték a Szibnyeft 92 százalékát 26 százaléknyi Jukosz-részvényért és hárommilliárd dollár készpénzért cserébe. Hátra volt még, hogy a Jukosz kötelező ajánlatot tegyen a kisrészvényeseknek, illetve megválasszák az egyesült cég igazgatótanácsát. Ez lett volna a Szibnyeft visszalépése előtt pénteken kezdődött, majd félbeszakadt közös közgyűlés dolga – írta az MTI–Eco.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.