VW: nem fogy az új Golf, zuhanó profit

Kevesebb mint a felére csökkent a Volkswagen AG üzemi nyeresége 2003-ban, az amerikai piacon pedig az idén veszteségre számítanak. A Phaetonok és az új Golfok a vártnál kevésbé kelendőek.

Napi Online
2004. 01. 07. 6:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Európa legnagyobb autógyártójának, a német Volkswagen AG-nek az üzemi nyeresége tavaly az első kilenc hónapban 53,4 százalékkal, 1,73 milliárd euróra esett az általános gazdasági gyengélkedés, az elöregedett modellkínálat, az euró magas árfolyama és a brazíliai átszervezés költségei miatt. Az eredmény megfelel a cég előrejelzésének – nyilatkozta Hans-Dieter Pötsch, a cég pénzügyi igazgatója a detroiti autószalonon. A társaság már korábban közölte, hogy a 2003-as üzemi eredmény az egy évvel korábbi 4,76 milliárd euró felét sem fogja elérni. (A VW szóvivője hozzátette: tavaly – a terveknek megfelelően – több mint ötmillió járművet értékesített a német cég.) Az igazgató a Reuters hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy a társaság 2006-ig el akarja érni a 2001-ben felmutatott, 5,42 milliárd eurós üzemi eredményt.

A negyedik negyedévben a Dow Jones értesülései szerint mintegy 500 millió eurót kívánnak leírni a kutatási és fejlesztési eszközök értékéből, főként a Phaeton gyenge értékesítési eredményei miatt. A „népautó” nevet viselő konszern rendkívül drága luxusmodellje – amellyel a cég be kívánt törni a prémium kategóriába – a vártnál kevésbé fogy, akárcsak az októberben piacra dobott új Golf.

A cég idén némi veszteségre számít a meghatározó amerikai piacon, ahol az erős euró és a kifutó modellek miatt már tavaly is csökkent az értékesítés, és Pötsch szerint idén sem várható fordulat. A Porsche ugyanakkor a Cayenne sportterepjárónak köszönhetően 2003-ban harmadával, 30 028-re növelte eladásait Észak-Amerikában. A 2004 júliusával végződő üzleti évben mintegy 35 ezer sportkocsi és SUV értékesítésére számít a térségben, ami a luxusautókat gyártó cég globális forgalmának közel felét teszi ki. A kínai piac azonban továbbra is igen erős a Volkswagen számára: két nagy kínai vegyesvállalata tavaly 694 ezer autót adott el, 40 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és majdnem 100 ezerrel többet a tavalyi tervnél.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.