Kerek jubileumot ünnepelt ebben a hónapban a német autógyártás: a szászországi Zwickauban pontosan száz évvel ezelőtt jegyezték be a helyi cégbíróságon August Horch vállalkozó motorgyártó részvénytársaságát, a Horch & Cie. Motorenwerke AG-t. Horch úr amúgy véletlenül lett szászországi vállalkozó: előzőleg ugyanis a nevesebb német autóipari úttörő, Carl Benz mannheimi gyárában volt részlegvezető.
Miután azonban összerúgta a port a főnökkel, kénytelen volt odébbállni: Kölnön keresztül (ahol 1901-től gyártott motorokat saját üzemében) végül Zwickauban kötött ki. A kétségtelenül nagy műszaki tehetségű férfi a „nehéz emberek” kategóriájába tartozott. Ezt bizonyítja, hogy zwickaui partnereivel is összeveszett, s 1909-ben új üzemet alapított ugyanebben a városban.
Miután azonban a Horch név öt éve már bejegyzett védjegynek számított az autóiparban, a nevet (horch = fülelj, hallgass) latinra lefordítva Audi elnevezéssel alapított új vállalatot a nyugat-szászországi városban. Az 1868-ban született és 1951-ben elhunyt Horch számos műszaki újdonsággal lepte meg a világot: az ő gyárában készült először mind a négy kerékre ható hidraulikus fékrendszer, valamint (1921-ben) sorozatban gyártott, baloldali kormányzású gépkocsi.
Az Audi és a Horch cégek sorsa 1932-ben kapcsolódott ismét öszsze: ebben az évben egyesült a fenti két vállalat a chemnitzi Wanderer művekkel és a zschopaui motorgyárral. (Utóbbi a népszerű MZ motorkerékpárok bölcsője.) A létrejött Auto Union konszern mai napig „élő” emblémája, a négy egymás mellé helyezett, s egymáshoz kapcsolódó fémkarika, ma már az Audi gyár jelképe.
A II. világháború nem múlt el nyomtalanul az Auto Union fölött sem. Az NDK-ban államosított üzemrészek ismét önállóak lettek: Chemnitzben Ifa, majd Barkas név alatt készültek kisteherautók kétütemű motorokkal.

Túlélőkalauz az érettségi alatt: így küzdheted le a vizsgadrukkot