A privatizációs intézet határozatot hozott a Mahart Duna-Cargo Kft. áruba bocsátásáról is, ennek értelmében a folyami áruszállító társaságot a DDSG-Cargo GmbH veheti meg. A Mahart eladására egy tavalyi kormányhatározat hatalmazta fel az ÁPV Rt.-t, amely szerint az állami hajózási társaság száz százalékát értékesíteni kell.
A vagyonkezelő döntött a Malév Rt. eladásáról: az igazgatóság elfogadta a légitársaság értékesítésére vonatkozó kormány-előterjesztés tervezetét, így az ÁPV Rt. szerint a kormány által biztosított hétmilliárd forintos konszolidáció lehetővé teszi, hogy mielőbb külső befektető jelenjen meg a vállalatban.
Az agrárcégek eladása szintén felgyorsult. A privatizációra meghirdetett tíz agrártársaság közül most hat esetében zárult le sikeresen az értékesítési folyamat, amelynek révén tizenkétmilliárd forintos bevételhez jut a privatizációs ügynökség. Úgy látszik, a privatizáció a hatalmon lévő pártok érdekeit szolgálja: Bólyban például már ott van az MSZP. Azokra az állami kézben lévő agrárcégekre, amelyeket eddig még nem sikerült eladni, ősszel új pályázatot írnak ki. Az állami vállalatok idei kiárusításából megközelítőleg 143 milliárd forint összegű költségvetési befizetést remél a vagyonkezelő.
Részletek a 13. oldalon

Ez az oka annak, amiért Gyurcsányt ilyen hirtelen eltakarították