Lángba borult az utasszállító

Kétszáz méterrel túlfutott a leszállópályán és kigyulladt az Air France Airbus A340-es repülőgépe Torontóban. A baleset akár katasztrófával is végződhetett volna, de hihetetlen módon a fedélzeten utazó 309 ember közül csak 43-an szenvedtek könnyebb sérüléseket.

MN-összeállítás
2005. 08. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csodaként emlegetik a francia és a kanadai hatóságok, hogy senki nem halt meg kedden este azon a Párizsból érkező A340-es repülőgépen, amely kétszáz méterrel túlszaladt a torontói leszállópályán, majd egy fás-bozótos vízmosásban, Kanada egyik legforgalmasabb autópályája mellett kigyulladt – adta hírül a Libération. A fedélzeten 297 utas és 12 tagú személyzet tartózkodott, az utaslista szerint magyar állampolgár nem volt közöttük.
Torontóban aznap vihar tombolt, ezért a repteret bezárták, és alig fél órával a baleset előtt nyitották meg – jelentette be tegnap Jean-Cyril Spinetta, az Air France egyik vezetője. Elmondta: leszálláskor a gépet a 43 éves, nagy tapasztalatú másodpilóta kormányozta. A férfi 1985 óta dolgozik a cégnél, 10 700 órányit repült, és ebből 2500-at A340-esen. A szerencsétlenül járt gép alapos karbantartását július elején fejezték be. A340-es utasszállító először járt szerencsétlenül 1992 óta, amikor a típust forgalomba helyezték.
A baleset lehetséges okairól még nincs hivatalos álláspont. Egyes utasok villámcsapást emlegetnek, amely fékezéskor érte a gépet, de a kanadai szakemberek szerint elképzelhető, hogy egy nagy erősségű széllökés vagy a leszállópályát elöntő víz miatt nem sikerült idejében megállniuk.
Olivier Dubois a gépen utazott, nővére esküvőjére érkezett Torontóba. A CNN-nek adott interjúban, társaihoz hasonlóan, elismeréssel beszélt a gép személyzetéről, amely igen nagy önfegyelemről és szakmai tudásról tett tanúbizonyságot. Beszámolója szerint minden pillanatok alatt történt: amint a gép végre megállt, azonnal kitárták a vészkijáratokat, és felszólították őket, hogy ugorjanak ki, és fussanak. Az utasok kiabáltak, pánikba estek, de azt tették, amit mondtak nekik. Azt nem láthatták, hogy tűz ütött ki a gépen, de mindvégig attól rettegtek, hogy felrobban. Szerencsére mindannyiuknak sikerült leszállniuk, még mielőtt a lángok elharapóztak. Steve Shaw, a repülőtér illetékese eleinte 24, később 43 könynyebb sérültről beszélt. Huszonkét embert szállítottak kórházba.




A legsúlyosabb. Az Air France Concorde repülőgépe 2000 nyarán a Párizs melletti Charles de Gaulle repülőtérről a New York-i John F. Kennedy repülőtérre indult, de felszállás után néhány perccel egy gonesse-i hotelre zuhant. A katasztrófában száz utas, a legénység kilenc tagja és négy, a szállóban lévő ember vesztette életét. Ez volt a légitársaság legsúlyosabb balesete.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.