Cirkusz a lakótelepen

Dyga Zsombor második nagyjátékfilmjében a Tesóból megismert, III. kerületi lakótelepi környezet, az előző filmjéből ismerős színészek bukkannak fel, akik jó néhány sztár- vagy inkább kultszínésszel kiegészülve egy bizonyos táskát hajkurásznak. Rengeteg karakter, egyszerű, de kicsit felszabdalt történet, pergős vágás, ütős zene, mindez egy kis retroéletérzéssel, innen-onnan kicsit ismerős stílusban.

Nedbál Miklós
2005. 09. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dyga Zsombor második nagyjátékfilmje stílusában meglehetősen hasonló, mint a Tesó. Ha filmjei szóba kerülnek, nyilatkozik, szinte mindig felmerül Tarantino és Guy Ritchie neve, ami ellen ő kézzel-lábbal tiltakozik, mondván: talán e két alkotó bekerülne kedvenc rendezőinek tízes listájára. Talán, de nem biztos. Mindenesetre erre az összehasonlításra a hazai forgalmazó is rátett egy kisebb lapáttal, a plakátot kicsit igyekeztek Tarantinósra alakítani.
A film ebben az esetben is elsősorban a karakterekre épít, amiből van bőven, s közülük mindenki egy bizonyos táskát szeretne megszerezni, de mindenáron. A táska legtöbbször repül, így előbb-utóbb valahol landol is, általában egy-egy delikvens koponyáján. Például egy negyven év körüli, kiégett focista (Scherer Péter) fején. Felesége (Udvaros Dorottya) kicsit unatkozik villájában, kicsit nimfomán is lett, így közelebbi kapcsolatba kerül a világ talán első írógépdobosával (Schmied Zoltán). Egy cukorbajos zsaru (Csuja Imre) róluk és az exfocista ügyes-bajos dolgairól is készít megbízásra fotókat, hátha jól jönnek a későbbiekben. Egy kicsit kiégett menedzserhölgy (Ónodi Eszter) szintén a nagy lére hajt, miközben mindenkinek igyekszik alázóan elcsavarni a fejét. S ha ez még nem lenne elég, jut még nekünk három valóban egyszerű piti tolvaj, s talán a főszereplőknek nevezhető karakterek, Zoé (Welker Gábor) és Kelvin (Elek Ferenc).
A felsorolás ékes bizonyítéka, hogy karakterekben valóban nincs hiány, de ebből az is következik, hogy a szűk másfél órás filmben nem is igen jut idő részletesebben megrajzolni őket. Sodor minket az ár, a történet, illetve a táska, amelyről meglehetősen kevesen tudják, mit is rejt valójában, de sokat érhet nekik, remélik. A karaktereket szinte csak eme bizonyos táska köti össze, amelyért versenyezve a lakótelepi házak tövében hol egy Trabant, hol egy Mini, hol egy Volga húz el. Dyga „Kívülálló” Zsombor – nem végzett főiskolát, nem mintha ez hátrány lenne – filmje egy remekül, pergősre vágott (Czakó Judit) szórakoztató akció-vígjáték, s mivel ennél nem is szeretne több lenni, nyugodt szívvel élvezhető. A végén úgyis mindenki megkapja a magáét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.