Tisztelt Szerkesztőség!

Olvasóinktól
2005. 09. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mózes Miklós (Székesfehérvár): Nagy élményben volt részem a minap. A Magyar Köztársaság miniszterelnöke saját lakásomban, saját vonalamon hívott fel, és néhány, a köz érdeklődésére számot tartó kérdésben kérte a véleményemet. Eljátszották velem ezt már mások is közvetlenül a parlamenti választások előtt, de így, félúton, igazán jólesett. Kár, hogy a bemutatkozás után a miniszterelnök azonnal átadta a kérdező szerepét Gépkisaszszonynak, akinek a hangja kísértetiesen hasonlított Virág elvtárs Bobolák nevű titkárnőjére. Bár a kérdésekben benne voltak a válaszok, s nekem csak nyomogatnom kellett az egyes gombot, tetszett az egész. Folytassuk, miniszterelnök úr! Ezúttal cseréljünk szerepet. Helyezze magát kényelembe egy ön által vásárolt bársonyszékben, csatlakoztasson hozzá egy vezetékes telefont, s válaszoljon az alábbi kérdéseimre. Személyesen fogom feltenni őket, mivel én valóban kíváncsi vagyok a véleményére. (No meg nincs az adófizetők által erre a célra is fenntartott több száz fős apparátusom.) Egyetért-e ön azzal, hogy a római pápa helytelenül értelmezi a szekularizációt, ezért egy világfinak időnként látványosan meg kell dorgálnia? Ha igen, nyomja meg a kettes gombot. Ha önnek is az a véleménye, hogy helyes, ha a szaúd-arábiai sportolók terrorcselekmények elkövetésére való hajlamáról beszélünk, nyomja meg a nulla gombot. Nyomjon még egy nullát abban az esetben, ha egyetért azzal, hogy az emberiség történetében léteznek olyan nézetek, miszerint a férfiak természetes és jogos igénye a gyermekek nevelésében és a munkában külső jelek alapján láthatóan öregecskévé vált feleségek fiatalabbakra cserélése. Ha úgy gondolja, hogy mindazoknak, akiknek a vezetékneve Orbán, a keresztneve pedig Viktor, azonnal be kell tapasztani a száját, nyomja meg a hatos gombot. Majd elfelejtettem: a bársonyszékbe be van építve egy katapult, amely működésbe lép egy négyjegyű számnak a telefonba való beütésével. A kódszám: 2006.

Varga István (Kapuvár): Napjainkban jelképeink kiüresednek, erejüket vesztik. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy mára a milliók által gyűlölt vörös csillag olcsó bolhapiaci áruvá silányult. Értéktelen kereskedelmi tömegcikké devalválódnak nemzeti jelképeink. Kulcstartókon fityeg a Szent Korona apró imitációja, a Trianon előtti Magyarország rajzolata pirossal bejelölve, rajta a mára megmaradt, megcsonkított haza, söröskorsókra festve jelennek meg örökségünk értékei. Pedig a nemzeti jelkép erejét bizonyítja, hogy a természeti katasztrófa sújtotta amerikai államok lakossága, visszatérve házai romjaihoz – annak ellenére, hogy kormánya nem állt a védekezésben a helyzet magaslatán –, az újjáépítés első mozzanataként hazája lobogóját állítja fel. Milyen mély a morális mocsár? Odáig süllyedünk, hogy Himnuszunk szövegéből meg ócska szóvicceket farigcsálnak úgy székhelyisen? Már kicsik vagyunk, merjünk végre magyarok lenni!

Zimányi Lászlóné ny. tanár (Encs): Lehet azon töprengeni, hogy Munkácsy trilógiájának két darabja miért lett idegen tulajdon, távol a hazától. De most itt vannak, itthon, a Déry Múzeumban, Debrecenben! Megrendítő érzés, csodálatos látvány. Betelni nem lehet velük. A terem ajtajában egy üveggömbben gyűjtik a látogatók adományait. Jó lenne, ha összegyűlne a visszavásárláshoz szükséges összeg a letéti idő lejártáig. Hiszen a múzeum előterében ott van azoknak a művészetpártoló, tehetős debreceni polgároknak az arcképe, akik Déry Frigyes selyemgyárossal az élen a városnak alapítványt tettek, muzeális értékeket adományoztak. Ma is van talán olyan hazánkfia, aki jókor volt jó helyen, és milliárdokat szedett a nemzeti vagyonból, s futná a két kép visszavásárlására. Ha így cselekedne, törleszthetne valamit a haza javára. Mindez akkor jutott eszembe, amikor fiammal és családjával a Déry Múzeum gazdagságát – a Munkácsy-képekkel együtt – megcsodáltuk 2005 augusztusában.

Czető Lászlóné (Budapest): A T-Com olyan dolgokat művel, amiket az Alkotmánybíróság megtiltana, ha valaki jogorvoslást kérne. Különböző címeken, így például a Tele2 vagy a Favorit csomaggal játsszák a „Cica, fogd meg az egeret!” játékot az emberekkel. Valamikor bejelentkeztem a Tele2-be, mert olcsó percdíjakat ígértek. Itt havi 1750 forint pótdíjat számoltak fel az amúgy sem alacsony, 3390 forintos alapdíjhoz. Majd jött egy reklámlap, miszerint a Favorit az igazi lehetőség az olcsó telefonáláshoz. Felhívtam a 1212-t, és átjelentkeztem. Gondolom, nem egyedül dőltem be. Az ügyintéző a vonal végén nem tájékoztatott arról, hogy a Tele2 megszünteti a pótdíjat, ami a Favoritnál 1600 forint lesz. Erről csupán egy utólag kiküldött tájékoztatóból szereztem tudomást. Ráadásul ezt a szolgáltatást nem mondhatom fel tizennégy hónapig. Illetve ha felmondom, akkor is kell fizetnem. Ezt a telefontársaság hűségnyilatkozatnak nevezi, én másképp.

Vincze István (Budapest): A pesti utcák házfalaira felszerelt, identitást kereső MSZP-s kampányplakátok sokmilliós költségei most jól jönnének a tönk szélére juttatott közintézményeknek. A plakátkampány egyébként már azért is felesleges, mert a rendszerváltozás tizenöt éve minden magyar állampolgárnak bőven elég volt arra, hogy az összes pártot töviről hegyire megismerje. A közpénzekből fizetett, ömlő sikerpropaganda, amit az MSZP ellenzéki korában még annyira elítélt, a plakátozás és mindenféle kormányzati pénzkidobás helyett az emberek, főleg az önhibájukon kívül szerencsétlenné váltak gondjaival kellene foglalkozni és rajtuk segíteni. Vigyázat, ez nem populizmus és demagógia, ez a mai magyar valóság. Az urak ott, a kormányban nem győzik hangoztatni úton-útfélen az állítólagos hatalmas gazdasági fejlődésünket, de sajnos ebből nemcsak a fővárosban, de másutt sem érzékelnek semmit az egyszerű emberek milliói, annál jobban a nincstelenséget és a havi rezsiszámlafrászt!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.