Fossett megint repül

Több kellemetlenséggel is meg kellett küzdenie tegnap Steve Fossettnek, aki éppen azon fáradozik, hogy megdöntse a leszállás nélküli távrepülés rekordját. A hasonló vállalkozásairól elhíresült amerikai milliárdos másodszorra kerüli meg tankolás és leszállás nélkül a földet, de ezúttal nem landol Floridában, hanem átrepül az Atlanti-óceán fölött, egészen Londonig.

MN-összeállítás
2006. 02. 10. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

India fölött repült tegnap kora délután Steve Fossett. Tavaly ő volt az első, aki speciális építésű gépével, a Virgin Atlantic GlobalFlyerrel tankolás és leszállás nélkül kerülte meg a földet, de most ennél is tovább akar menni, szó szerint. A 61 éves sportember, aki helyi idő szerint szerdán indult útnak az Egyesült Államokból, azt tervezi, hogy újból megkerüli bolygónkat, de a Kennedy Űrközpont floridai bázisához visszaérkezve nem száll le, hanem hozzátold az úthoz néhány kilométert: másodszor is átrepül az Atlanti-óceán fölött, hogy végül Londonban landoljon – emlékeztetett a CNN. A GlobalFlyer és pilótája nyolcvan órát tölt majd a levegőben, ennyi időbe telik, amíg megteszi a több mint negyvenkétezer kilométeres távot.
A világrekordjairól híres amerikai milliárdos mostani küldetését több kellemetlenség is megnehezítette. Még a startnál két madár ütközött a GlobalFlyernek, a pilótafülkében pedig olyan magas volt a hőmérséklet, hogy a műszerek időnként leálltak – írta az AP. Az ötven Celsius-fok feletti hőségben Fossett rosszul lett, de nem adta fel. A GlobalFlyerrel repülni amúgy sem egy kéjutazás: bár a Burt Rutan tervezte gép fesztávolsága akkora, mint egy tizenegy emeletes épület magassága, a pilóta kabinja a jó aerodinamikai mutatók miatt olyan kicsi, hogy a milliárdosnak félig fekvő helyzetben kell átvészelnie a nyolcvan órát. Arra is ügyelnie kell, hogy ne aludjon el, mert az végzetes lehet. Az egyhajtóműves gép egyébként afféle repülő benzinkút, startra kész állapotban tömege 83 százalékát teszi ki az üzemanyag. A szerkezetnek még február vége előtt útnak kellett indulnia, mert addig elég hideg és ezáltal sűrű a levegő ahhoz Floridában, hogy a GlobalFlyer fel tudjon emelkedni a földről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.