A Hír Autó Kft. tegnap sajtótájékoztatót tartott annak érdekében, hogy eloszlassa a félelmeket, amelyek szerint az Il Ferro körül kialakulni látszó botrány bármilyen módon hozzájuk is kapcsolható. A sajtótájékoztató érdekessége az volt, hogy eredetileg a cég vezetői nem kívántak kérdésekre válaszolni, majd néhány újságíró vehemensebb fellépésére kénytelenek voltak reagálni a kényelmetlennek tűnő feltevésekre.
Az újságíróknak az tűnt fel, hogy a Hír Autó kiosztott anyagain kreatív igazgatóként tüntették fel Laskay Péter nevét. Ez annak fényében érdekes, hogy az Il Ferrót még 2005 nyarán egy bizonyos Laskay Róbert vásárolta meg – Verovszki Lászlóval együtt. Utóbbi 2006 májusában, a nagy ügyfélrohamnál továbbadta részesedését Varga Mátyásnak, majd a vállalkozás Körmendi Ákos kezébe került. Ezután fagyasztották be az ügyfeleknek járó kifizetéseket.
Laskay Péter lapunknak elmondta: Laskay Róbert, az Il Ferro korábbi tulajdonosa a testvére. Ő maga pedig február elsejéig dolgozott az Il Ferrónál, ezután ment át a Hír Autóhoz, mert kedvezőbb ajánlatot kapott a cég igazgatójától. (Ezt a tényt Vadla Viktor, a Hír Autó ügyvezetője is megerősítette.) De nem Laskay volt az egyetlen, aki az Il Ferrótól érkezett. A Hír Autó jelenlegi jogásza szintén arról számolt be, hogy korábban az Il Ferrónál segédkezett a cégátalakításban. A jogásznő szerint azért fedezhetők fel kísérteties hasonlóságok a két cég szerződéseinek szövegezésében, mert az Il Ferro okmányai már korábban elérhetők voltak az interneten, és mint fogalmazott: „könynyebb egy mintát követni, mint egy újat alkotni”. Ezzel magyarázta az arculatok közti egyezéseket is, ami viszont már meglepő két konkurens cég esetében.
Vadla Viktor viszont a fentiek ellenére is azt állítja, nincs kapcsolat a két cég között, az Il Ferro körüli botrány pedig nem összemosandó a Hír Autóval, amely eddig minden esetben tudott fizetni ügyfeleinek. Úgy véli, megfontolt üzleti stratégiájuknak köszönhetően fenn tudják tartani a vállalkozást, mivel ők nem hagyták hirtelen megugrani 1200 gépkocsit üzemeltető ügyfélkörük méretét. Az ügyvezető hozzátette, ezért utasítják el azokat is, akik esetleg most velük szeretnének szerződést kötni. Amikor az egyik újságíró felvetette, hogy a külföldön hasonlóan működő cégeknél nincs regisztrációs díj, Vadla Viktor úgy válaszolt: ezt a pénzt az ügyfél befekteti náluk.
Lévay Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára matematikai alapon elképzelhetőnek tartja, hogy az Il Ferrót a 8000 ügyfélnek fizetendő havi 40-50 ezer forint vitte fizetésképtelenségbe, azonban fenntartja azt a nézetét, hogy egy ilyen jellegű vállalkozást a magyar piacon nem lehet hosszú távon fenntartani. – Ha csak 1200 autója van a cégnek, kérdéses, mennyire vonzó a reklámozóknak, és nem fordulnak-e el a kevés felület miatt – fejtette ki Lévay. Szerinte ez Magyarországon csak résztevékenységként működhet.

„Másképp kellett volna” – újabb résztvevő kritizálta Magyar Péter meghívását a Női Sikernapra