Ma megkezdik az 1896-ban készült és 1946-ban újjáépített Szabadság híd másfél évesre tervezett felújítását – jelentette be tegnap az építmény közelében tartott sajtótájékoztatón Dancs Gábor SZDSZ-es közlekedési tanácsnok. Elmondta: a 4,7 milliárd forintba kerülő rekonstrukciót a metróépítéshez időzítették. A korrózióvédelmi munkák befejezése után megerősítik az acélszerkezetet és a vasbeton pályákat, kijavítják a pilléreket és a hídfőket. Átépítik az útpályát, a gyalogjárdát, és elvégzik a híd műemléki és közmű-rekonstrukcióját is. Az átkelő új díszkivilágítást kap. A renoválás első szakasza ma este a korrózióvédelmi munkálatokat megelőző próbaterheléssel kezdődik, majd holnap éjszaka mozgóterheléssel folytatódik, amelynek az idejére a hidat lezárják. Maga a korrózióvédelem szerdától augusztus 21-ig tart. Az átkelőt csak ezután zárják el a közúti és a villamosforgalom elől, több mint egy évre. Ma estétől forgalomkorlátozás lép érvénybe: este nyolctól nem jár a 49-es villamos. Pótlására a budai oldalon sűrűbben indítják a 19-es villamosokat.
A jövő hét közepétől tovább nő a káosz Budapesten, mert a Kálvin tér lezárása mellett újabb útfelújítások kezdődnek a fővárosi önkormányzat Podmaniczky-programjának részeként. Szerdától esedékes a XX. kerületi Vágóhíd, az Orsolya és a Pacsirta utcák rekonstrukciója, csütörtökön a XXI. kerületi Szebeni–Kassai–Katona József utca útvonal következik. Az említett szakaszokon óránként harminc kilométeresre korlátozzák a sebességet, és parkolási tilalmat vezetnek be. Szintén felújítás miatt ugyanezek a szabályok érvényesek május 3-tól a XV. kerületi Dembinszky, Pázmány Péter és Szerencs utcában, illetve a Rákos, valamint a Pestújhelyi úton.
A Szabadság hídon tartott sajtótájékoztatón Z. Halmágyi Judit, a Kálvin téri üvegpalota tervezője, SZDSZ-es fővárosi képviselő kifejtette: a fővárosiak közlekedését viszsza kell téríteni a Dunára, amíg a felszíni forgalom helyzete rendeződik. A hajózást szerinte anyagilag bárki megengedheti majd magának.
Antal Attila, a BKV vezérigazgatója bejelentette: az év második felére elkészítik a dunai hajózás stratégiáját. Fejlesztenék a kikötőket, illetve a városnéző túrákat, és meghosszabbítanák a menetrend szerinti hajóforgalmat. A cégvezető szerint utóbbi jelentheti a városi közlekedés egérútjait. A BKV Zrt.-nek kilenc vízi járműve van, közülük négy közlekedik menetrendszerűen. Április 28-tól szeptember 2-ig a szezonban körülbelül harmincezren veszik igénybe a járatokat.

Szijjártó Péter: Az újabb gyárak termelésének beindulásával ugrásszerűen fog nőni a magyar GDP