A középiskolás diákok 30 százaléka van tisztában azzal, hogy 2008-tól a 120+24 pontos rendszert egy 480 pontos, jobban differenciáló pontszámítási módszer váltja – derül ki a Felvételi Információs Szolgálat (FISZ) legfrissebb felméréséből. Az MTI-hez is eljuttatott felmérésben több mint 20 ezer 10–12. évfolyamos diákot kérdeztek. A középiskolások 54 százaléka hallott már az újításról, de részletekbe menően nem ismeri azt, 16 százalékuk egyáltalán nem értesült róla. Arról, hogy a 480 pont hogyan áll össze, a diákok 27 százaléka rendelkezik korrekt információkkal, 45 százalékuk hallott már róla, de teljes egészében nem ismeri a pontszámítás módját. Az emelt szintű érettségiért és a nyelvvizsgákért járó pluszpontokról a diákok 18 százalékának van részletes információja, 44 százaléka hallott már róla – olvasható a felmérés összegzésében.
Általánosságban elmondható, hogy az érettségi-felvételi pontszámítás változásáról és annak részleteiről a lányok tájékozottabbak, mint a fiúk, az érettségiző évfolyam diákjai több részlettel vannak tisztában, mint a fiatalabb tanulók, illetve a gimnazisták is otthonosabban mozognak a témában, mint szakközépiskolás társaik. A válaszadó diákok csaknem fele tervez emelt szintű érettségit tenni, de egyharmaduk bizonytalan még választásában.
A gimnazisták majdnem kétharmada, a szakközépiskolások egyharmada készül biztosan emelt szintű érettségire. Körükben jóval többen vannak, akik bizonytalanok a választással kapcsolatban. Az emelt szintű érettségi legnagyobb motiváló tényezője a megszerezhető többletpont, a diákok nyolcvannégy százaléka vállalkozna ezért a nehezített vizsgára. Második legfontosabb tényező, hogy olyan tudásra kívánnak szert tenni, amellyel nemcsak a bekerülésük biztosított, hanem a bennmaradásuk is a kiválasztott intézményben.
A diákok huszonkilenc százaléka önmagában a megszerezhető többlettudásért vállalkozna emelt szintű matúrára. Kiderült, minél fiatalabb egy diák, választásában annál inkább közrejátszik a szülői ösztönzés.
Szexbotrány sodorja válságba a spanyol kormányt
