Érdemi fejlesztések helyett eddig csak újabb és újabb tulajdonosok követték egymást a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt.-nél. Úgy tűnik, a legújabb üzemeltető, a német Hochtief Airport végre hozzálát a korábban vállalt beruházásokhoz. A tervek értelmében jövő év áprilisban megkezdődik a 2A és 2B terminálok bővítése és korszerűsítése, emellett új hangár és a korábbi tulajdonos által elképzeltnél is nagyobb kapacitású hotel épül. Az évek óta ígérgetett áruelosztó központ is megépül, méghozzá a repülőtér területén belül, azaz – az angolokhoz hasonlóan – a német tulajdonosok sem tartották szükségesnek, hogy új területeket vásároljanak e fejlesztéshez. Mint ismert, a kargóközpont felállítását 2003-ban, az akkor még állami kézben lévő BA Zrt. hirdette meg, amely emiatt nem kevesebb, mint 4,7 milliárd forintért akart új földeket venni a repülőtér mellett. Az ügylet végül meghiúsult, mert a már aláírt adásvételi szerződést Draskovics Tibor akkori pénzügyminiszter megtámadta. A botrány kirobbanása után ellentmondó nyilatkozatok jelentek meg a BA Zrt. és az annak felügyeletét ellátó Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. részéről, ám a megállapodás jóváhagyásáért a mai napig senki sem vállalta a felelősséget.
A privatizációs szerződés értelmében a Hochtiefnek 261 millió eurót, azaz közel 65 milliárd forintot kell elköltenie 2011 végéig a repülőtéri beruházásokra. A németek ezenkívül további légitársaságokat szeretnének Ferihegyre csábítani, s a fejlesztések mellett az utazási szolgáltatások bővítését is tervezik.
Ideje is, hogy megkezdjék a beruházásokat, hiszen a BA Zrt. 2005. decemberi privatizációját a kormány éppen a nagy ívű fejlesztésekkel indokolta. A magánosítás bejelentésekor Gyurcsány Ferenc miniszterelnök harmincezer új munkahelyet ígért, s azt, hogy Ferihegy Kelet-Közép-Európa vezető légikikötője lesz. A beruházások mielőbbi megkezdését helyezte kilátásba Veres János pénzügyminiszter és Kóka János gazdasági miniszter is. A privatizáció ellenzőit az ÁPV Zrt. és az új tulajdonos is azzal igyekezett nyugtatni, hogy fejlesztések sora következik: új repülőgép-parkolóhelyek, terminálok, gépkocsiparkolók jönnek létre, s elkezdik a kargóbázis építését. A tervek azután tovább bővültek: a 2A és 2B terminálokat egybenyitották volna annak érdekében, hogy a kilencmilliós utasforgalom 25 milliósra nőhessen. A grandiózus beruházásokból végül alig valósult meg valami, a kiszervezések azonban annál sikeresebben zajlottak le. Az új tulajdonosok értékesítették a földi kiszolgálást, a minibusz üzletágat, kiszervezték a parkolóüzemeltetést és a takarítást.
2005 decemberében a BA Zrt. 75 százalékát összesen 464 milliárd forintért szerezte meg az angol BAA. Az Állami Számvevőszék kimutatása szerint a 2005-ös költségvetést éppen a repülőtér eladása mentette meg, a bevételből a kormány ugyanis csupán hatvanmilliárd forintot fordított az államadósság csökkentésére, négyszázmilliárdot folyó állami kiadásokra költött el.

Szaftos ítéletet mondott Gyurcsányról az internet népe