Klasszikus megjelenésű modern sportkocsi a Pogea Corvette C1

Több mint egy évtizedig tartott az építés, aminek az eredménye egy, az EU-ban legális, csővázas, 433 lóerős modern sportkocsi 1959-es karosszériával. A saját tömeg 1,2 tonna alatt marad.

2025. 07. 26. 7:00
Fotó: Pogea
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemrég hozta létre a Classics részlegét a Pogea nevű tuningcég, most pedig azt is megtudtuk, mi volt ennek az oka: a képeken látható 1959-es Chevrolet Corvette 13 éven át tartó építése! Eduard Pogea saját autójáról van szó, amelyet nem egyszerűen felújításról vagy restomodról van szó, lényegében egy teljesen új autót építettek.

 

A hosszú munka annak köszönhető, hogy a Müncheni Egyetem segítségével kifejlesztettek egy olyan acélcsövekből szerkesztett térvázat, amelyet a TÜV is elfogadott – 1000 lóerőig adták áldásukat rá –, amelyre aztán rászerelték az 1959-es műanyag karosszériát. Modern a technika, az LS3-as generációhoz tartozó 6,2 literes szívó V8-ashoz (433 LE/585 Nm) négyfokozatú automata váltó csatlakozik. Elöl a C4-es Corvette felfüggesztését használják, a C8-as Corvette-ből származó hátsó hídba Dana 44-es differenciál dolgozik.

Fotó: Pogea

A saját tömeg nem éri el az 1,2 tonnát, így nem csoda, hogy a 0–100 km/óra gyorsulás 3,9 másodperc alatt megvan, a csúcssebesség 288 km/óra. Ilyen tempó mellett nem csoda, hogy a fékekkel se spóroltak, a C5-ös Corvette-ből veszik át az elöl 330, hátul 300 mm átmérőjű féktárcsákat használó rendszert, elöl 6, hátul 4 dugattyús nyergekkel. Kifejezetten ide készítették a háromrészes Pogea Racing krómfelniket, elöl 9,5x18, hátul 12x19 colos méretben, amelyekre 265/40 és 305/30 méretű Bridgestone Potenza abroncsokat szerelnek. Annak érdekében, hogy a hátsó kerekek elférjenek, kiszélesítették a hátsó részt.

 

A Pogea Racing nem árulta el, mennyibe kerül a modern technikával, de klasszikus megjelenéssel rendelkező, az EU-s előírásoknak teljesen megfelelő, forgalomba helyezhető Corvette C1-es, de nem lehet olcsó mulatság. Azt azonban közölték, hogy a cégtulajdonos itt látható saját autója után két további ügyfélautó építése már folyamatban van, és várják a további jelentkezőket.
 

Rear Left Corner
Fotó: Eduard Pogea

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.