Nem kapta meg a hatósági engedélyt a MÁV új leánycége, a MÁV-Trakció Zrt. Az eredeti tervek szerint január elsejétől a társaság végezné a személyvonatok vontatását, ám a Magyar Vasúti Hivatal múlt pénteken úgy foglalt állást, hogy az engedélykérelem üzleti és biztonsági kockázatokat rejt, ezért egyelőre valószínűleg minden marad a régiben. A Hír Televízió tegnapi híradójában elhangzottak szerint a hatóság – egyebek mellett – kifogásolta, hogy a MÁV-Trakció két tulajdonosa, a MÁV és a személyszállítást végző MÁV-Start Zrt. közbeszerzési eljárás nélkül adná át a vontatást. A hivatal üzletileg kockázatosnak tartotta a MÁV-Trakciónak azt az állítását, hogy a 2010-ig kiírandó közbeszerzési eljárásokon biztos nyertes lesz a nála tőkeerősebb és egész Európára működési engedéllyel rendelkező uniós versenytársaival szemben. A vasúti hivatal indoklásában az is szerepel, hogy „a MÁV-Trakció elenyésző saját tőkével rendelkezik és az utasoknak okozható károk esetében is alulbiztosítottság állapítható meg”. – A két ünnep között ezt mindenképpen meg kell oldani. Egy vállalat engedély nélkül nem indulhat el, bár volt már rá példa a MÁV-Startnál, amikor szinte az utolsó pillanat után adta meg a vasúti hivatal az engedélyt – nyilatkozta a televíziónak Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője. Kérdés, hogy milyen megoldást lehet találni ilyen rövid idő alatt, az viszont valószínű, hogy ezek után a MÁV-Trakció nem végezheti a vontatási tevékenységet. Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke legalábbis – szintén a Hír TV megkeresésére – így foglalt állást az ügyben: a vasúti törvény tiltja, hogy egy cég engedély nélkül végezzen vasúti szolgáltatást.
Belgiumban rosszul sült el a darabolás. Idén jelentősen csökkent a belga vonatok pontossága, és a romlás azóta tapasztalható, hogy 2005-ben három vállalatra bontották szét az SNCB-t, a belga vasutakat. Mint a Het Belang van Limburg és a Gazet van Antwerpen című lap szerdán írta, 2007 novemberében csupán a vonatok 43 százaléka érkezett meg időben a célállomásra. További 43,3 százalék öt percnél kevesebb, a fennmaradó 13,7 százalék öt percnél több késéssel érkezett.
Őrült végjáték: csodagól döntött a Real Madrid rekordot jelentő mérkőzésén
