Nincs engedélye a MÁV-Trakciónak

Bírósághoz fordul a MÁV, mert a Magyar Vasúti Hivatal nem engedélyezte, hogy a vontatási tevékenységet januártól a MÁV-Trakció Zrt. végezze – értesült a Hír Televízió. Emlékezetes: korábban a MÁV-Start is hosszú huzavona után, az utolsó pillanatban kapta meg a működési engedélyt.

Hírösszefoglaló
2008. 01. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem kapta meg a hatósági engedélyt a MÁV új leánycége, a MÁV-Trakció Zrt. Az eredeti tervek szerint január elsejétől a társaság végezné a személyvonatok vontatását, ám a Magyar Vasúti Hivatal múlt pénteken úgy foglalt állást, hogy az engedélykérelem üzleti és biztonsági kockázatokat rejt, ezért egyelőre valószínűleg minden marad a régiben. A Hír Televízió tegnapi híradójában elhangzottak szerint a hatóság – egyebek mellett – kifogásolta, hogy a MÁV-Trakció két tulajdonosa, a MÁV és a személyszállítást végző MÁV-Start Zrt. közbeszerzési eljárás nélkül adná át a vontatást. A hivatal üzletileg kockázatosnak tartotta a MÁV-Trakciónak azt az állítását, hogy a 2010-ig kiírandó közbeszerzési eljárásokon biztos nyertes lesz a nála tőkeerősebb és egész Európára működési engedéllyel rendelkező uniós versenytársaival szemben. A vasúti hivatal indoklásában az is szerepel, hogy „a MÁV-Trakció elenyésző saját tőkével rendelkezik és az utasoknak okozható károk esetében is alulbiztosítottság állapítható meg”. – A két ünnep között ezt mindenképpen meg kell oldani. Egy vállalat engedély nélkül nem indulhat el, bár volt már rá példa a MÁV-Startnál, amikor szinte az utolsó pillanat után adta meg a vasúti hivatal az engedélyt – nyilatkozta a televíziónak Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője. Kérdés, hogy milyen megoldást lehet találni ilyen rövid idő alatt, az viszont valószínű, hogy ezek után a MÁV-Trakció nem végezheti a vontatási tevékenységet. Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke legalábbis – szintén a Hír TV megkeresésére – így foglalt állást az ügyben: a vasúti törvény tiltja, hogy egy cég engedély nélkül végezzen vasúti szolgáltatást.

Belgiumban rosszul sült el a darabolás. Idén jelentősen csökkent a belga vonatok pontossága, és a romlás azóta tapasztalható, hogy 2005-ben három vállalatra bontották szét az SNCB-t, a belga vasutakat. Mint a Het Belang van Limburg és a Gazet van Antwerpen című lap szerdán írta, 2007 novemberében csupán a vonatok 43 százaléka érkezett meg időben a célállomásra. További 43,3 százalék öt percnél kevesebb, a fennmaradó 13,7 százalék öt percnél több késéssel érkezett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.