Októberben nyitja első luxusüzletét az olasz Armani-csoport hazánkban. Az első Emporio Armani a főváros exkluzív negyedében, az Andrássy úton jelenik meg, az ING tulajdonában lévő egyik ingatlanban. A cég honlapjáról az is kiderül: a divatdiktátor nemcsak luxusbutikkal, hanem kávéházzal is várja a vaskosabb pénztárcákkal rendelkező magyar vásárlókat.
Az elmúlt időszakban egyre több felső kategóriás márka jelent meg a hazai piacon, és a luxusmárkák dömpingje ezután sem áll meg. Új helyszínek is rendelkezésükre állnak majd az Andrássy út belső szakaszán, illetve a Deák Ferenc utcában lévő, úgynevezett Fashion Street koncepció következő egységeiben – tudtuk meg a CB Richard Ellis nemzetközi ingatlan-tanácsadó piaci elemzőjétől. Borbély Gábor elmondta: a várhatóan 2008-ban debütáló luxusmárkák között lesz a Gucci, a Burberry, a Chanel is, a parfümériákból pedig a BodyShop és a Sephora keresi a megjelenés lehetőségét. Az Andrássy úton kívül a Váci utca és Vörösmarty tér sarkán folyó ingatlanfejlesztés szintén eddig ismeretlen, kifejezetten luxuskategóriás termékek magyarországi premierjével nyit 2009-ben. A legfelső árkategóriájú cikkek mellett más márkák is tervezik a piacra lépést nálunk, ezenkívül fontolóra vették már a nemzetközileg ismert divatházak is Budapesten a terjeszkedést – közölte az elemző.
Felmerül a kérdés, vajon a hazai kiskereskedelem tavaly óta tartó mélyrepülése, a megszorításokkal sújtott magyar háztartások képesek-e eltartani a százezres nagyságrendű összegbe kerülő termékeket árusító luxusbutikokat. Szakértők szerint biztosan nem, de nem is a társadalom szegényebb, vagy az egyre inkább szűkülő középrétegére építenek ezek az üzletek. – Nyilvánvalóan nem azok tartoznak a célközönségbe, akik a józsefvárosi piacra járnak vásárolni – jegyezte meg lapunknak az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Vámos György szerint viszont kellő vonzerőt jelent a luxuscégeknek az, hogy az uniós csatlakozás óta hazánkból is egyre többen járnak át a szomszédba márkás ruhadarabokért. Ráadásul nem elhanyagolhatók a főváros protokollútvonalain lévő ingatlanbefektetési lehetőségek sem. A főtitkár megjegyezte, léteznek olyan gazdag emberek hazánkban, akik a megszorításokat amúgy sem érezték meg, bár számukat képtelenség megbecsülni. A szakember szerint a szomorú mégis az, hogy a növekvő lakossági terhek, a magas infláció és energiaárak miatt a korábbi középréteg egyre inkább lecsúszik az olcsó kínai piacokat látogatók táborába, így a luxusmárkákat a nagyon szűk hazai felső tízezren kívül legfeljebb az itt élő külföldiek és a turisták engedhetik meg maguknak.
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban