A szegényedés ellenére bővül a luxuspiac

Miközben apadnak a pénztárcák, mélyponton van a magyarországi kiskereskedelem, azon belül is a ruházati cikkek piaca, egyre több világhírű luxusmárkát képviselő divatüzlet bukkan fel a fővárosban. A szakértők szerint a megszorítások ellenére akad vevő a felső kategóriás termékekre, hiszen van egy réteg, amelyik nem szorul rá a spórolásra.

2008. 05. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Októberben nyitja első luxusüzletét az olasz Armani-csoport hazánkban. Az első Emporio Armani a főváros exkluzív negyedében, az Andrássy úton jelenik meg, az ING tulajdonában lévő egyik ingatlanban. A cég honlapjáról az is kiderül: a divatdiktátor nemcsak luxusbutikkal, hanem kávéházzal is várja a vaskosabb pénztárcákkal rendelkező magyar vásárlókat.
Az elmúlt időszakban egyre több felső kategóriás márka jelent meg a hazai piacon, és a luxusmárkák dömpingje ezután sem áll meg. Új helyszínek is rendelkezésükre állnak majd az Andrássy út belső szakaszán, illetve a Deák Ferenc utcában lévő, úgynevezett Fashion Street koncepció következő egységeiben – tudtuk meg a CB Richard Ellis nemzetközi ingatlan-tanácsadó piaci elemzőjétől. Borbély Gábor elmondta: a várhatóan 2008-ban debütáló luxusmárkák között lesz a Gucci, a Burberry, a Chanel is, a parfümériákból pedig a BodyShop és a Sephora keresi a megjelenés lehetőségét. Az Andrássy úton kívül a Váci utca és Vörösmarty tér sarkán folyó ingatlanfejlesztés szintén eddig ismeretlen, kifejezetten luxuskategóriás termékek magyarországi premierjével nyit 2009-ben. A legfelső árkategóriájú cikkek mellett más márkák is tervezik a piacra lépést nálunk, ezenkívül fontolóra vették már a nemzetközileg ismert divatházak is Budapesten a terjeszkedést – közölte az elemző.
Felmerül a kérdés, vajon a hazai kiskereskedelem tavaly óta tartó mélyrepülése, a megszorításokkal sújtott magyar háztartások képesek-e eltartani a százezres nagyságrendű összegbe kerülő termékeket árusító luxusbutikokat. Szakértők szerint biztosan nem, de nem is a társadalom szegényebb, vagy az egyre inkább szűkülő középrétegére építenek ezek az üzletek. – Nyilvánvalóan nem azok tartoznak a célközönségbe, akik a józsefvárosi piacra járnak vásárolni – jegyezte meg lapunknak az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Vámos György szerint viszont kellő vonzerőt jelent a luxuscégeknek az, hogy az uniós csatlakozás óta hazánkból is egyre többen járnak át a szomszédba márkás ruhadarabokért. Ráadásul nem elhanyagolhatók a főváros protokollútvonalain lévő ingatlanbefektetési lehetőségek sem. A főtitkár megjegyezte, léteznek olyan gazdag emberek hazánkban, akik a megszorításokat amúgy sem érezték meg, bár számukat képtelenség megbecsülni. A szakember szerint a szomorú mégis az, hogy a növekvő lakossági terhek, a magas infláció és energiaárak miatt a korábbi középréteg egyre inkább lecsúszik az olcsó kínai piacokat látogatók táborába, így a luxusmárkákat a nagyon szűk hazai felső tízezren kívül legfeljebb az itt élő külföldiek és a turisták engedhetik meg maguknak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.