Nem történt botrány a BKV-nál

Olvasónktól
2009. 02. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyik legfontosabb budapesti hír, hogy megérkezett az első Alstom Metropolis metrószerelvény, a mára elöregedett járműpark elengedhetetlenül fontos fiatalítása megkezdődött. Sajnálatos, hogy az önök megközelítésében nem ezek a tények voltak a legfontosabbak az eseményen. Inkább a vezérigazgató „korábbi gépkocsi- botrányáról” ír Szabó Zsolt, miközben köztudott: botrány nem, csupán annyi történt, hogy Kocsis István vezérigazgató lemondott a munkaszerződése szerint előírt szolgálati gépjármű használatának jogáról; azóta is a saját pénzén vásárolt autóját használja, amelynek üzemeltetési költségeit – így az üzemanyagot, a biztosítást és a szervizelést is – természetesen maga állja. Felmerül a kérdés: önök tudnak-e erre még egy példát vezetői körökből (beleértve a Magyar Nemzetet is)?
Fentiek figyelembevételével kérem, hogy ha a jövőben bármivel kapcsolatban kérdésük merülne fel, azt szíveskedjenek feltenni, hiszen csak akkor tudunk rá választ adni, és önök is csak ebben az esetben tudnak a BKV véleményének helyt adni. Továbbá kérem, hogy egy hasonló horderejű, a főváros lakosságát érintő eseménnyel kapcsolatban a jövőben kerüljék az ilyen megközelítést. Kérem, ezen levelemet helyreigazítás helyett szíveskedjenek közzétenni a lapban.
Dr. Székelyné
Pásztor Erzsébet
kommunikációs igazgató,
BKV Zrt.

Nem tudjuk, hogy a BKV-nál mi a kritériuma egy kommunikációs igazgató alkalmazásának, mindenesetre néhány alapvető szakmai evidenciára szeretnénk felhívni a figyelmét.
1. A BKV közpénzből működő vállalat, így minden vele kapcsolatos hír és adat, így a gépkocsihasználat is közérdekű, közérdeklődésre számot tartó tény. Ezzel szemben a magántulajdonban lévő Magyar Nemzet munkatársainak gépkocsi-használata nem az; mondhatni magánügy.
2. A Magyar Nemzet nyereséges vállalkozás, míg a BKV súlyosan veszteséges. Rendre adóforintokból segítik meg, ezért vezérigazgatójának önkorlátozása természetes.
3. Veszteséges vállalkozások vezetőinek önkorlátozására valóban csak amerikai példát tudunk mondani: ott viszont előfordul, hogy az állam által megsegített bank elnöke évi egy dollárért végzi munkáját. (Tankolásról, szervizelésről nem tudunk részleteket.)
4. Az önök szakmája a közlekedés, a miénk a kommunikáció. Megközelítések kerülésével kapcsolatos megkötéseiket az alkotmányban foglalt sajtószabadság nevében vissza kell utasítanunk. Bízzák ránk, számunkra mi a hír és mi nem – cserébe mi sem szólunk bele, hány atmoszférásra pumpálják a buszkerekeket.
5. A vezérigazgatói pályázatban, ami honlapjukon olvasható, szerepel „a BKV elveinek, filozófiájának, küldetésének alakítása és kommunikációja” címszó alatt az erős vállalati kultúrára való támaszkodás csakúgy, mint a BKV elfogadottságának belső és külső erősítése. Ideje volna hozzáfogni ehhez.
6. Az Alstom Metropolisok sorsát – akárcsak eddig a Combinókét – fokozott figyelemmel kísérjük majd. Már csak azért is, hogy a borsos cechet álló adófizető átlagemberek minél többet tudjanak meg róluk. (A szerk.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.