Az egyik legfontosabb budapesti hír, hogy megérkezett az első Alstom Metropolis metrószerelvény, a mára elöregedett járműpark elengedhetetlenül fontos fiatalítása megkezdődött. Sajnálatos, hogy az önök megközelítésében nem ezek a tények voltak a legfontosabbak az eseményen. Inkább a vezérigazgató „korábbi gépkocsi- botrányáról” ír Szabó Zsolt, miközben köztudott: botrány nem, csupán annyi történt, hogy Kocsis István vezérigazgató lemondott a munkaszerződése szerint előírt szolgálati gépjármű használatának jogáról; azóta is a saját pénzén vásárolt autóját használja, amelynek üzemeltetési költségeit – így az üzemanyagot, a biztosítást és a szervizelést is – természetesen maga állja. Felmerül a kérdés: önök tudnak-e erre még egy példát vezetői körökből (beleértve a Magyar Nemzetet is)?
Fentiek figyelembevételével kérem, hogy ha a jövőben bármivel kapcsolatban kérdésük merülne fel, azt szíveskedjenek feltenni, hiszen csak akkor tudunk rá választ adni, és önök is csak ebben az esetben tudnak a BKV véleményének helyt adni. Továbbá kérem, hogy egy hasonló horderejű, a főváros lakosságát érintő eseménnyel kapcsolatban a jövőben kerüljék az ilyen megközelítést. Kérem, ezen levelemet helyreigazítás helyett szíveskedjenek közzétenni a lapban.
Dr. Székelyné
Pásztor Erzsébet
kommunikációs igazgató,
BKV Zrt.
Nem tudjuk, hogy a BKV-nál mi a kritériuma egy kommunikációs igazgató alkalmazásának, mindenesetre néhány alapvető szakmai evidenciára szeretnénk felhívni a figyelmét.
1. A BKV közpénzből működő vállalat, így minden vele kapcsolatos hír és adat, így a gépkocsihasználat is közérdekű, közérdeklődésre számot tartó tény. Ezzel szemben a magántulajdonban lévő Magyar Nemzet munkatársainak gépkocsi-használata nem az; mondhatni magánügy.
2. A Magyar Nemzet nyereséges vállalkozás, míg a BKV súlyosan veszteséges. Rendre adóforintokból segítik meg, ezért vezérigazgatójának önkorlátozása természetes.
3. Veszteséges vállalkozások vezetőinek önkorlátozására valóban csak amerikai példát tudunk mondani: ott viszont előfordul, hogy az állam által megsegített bank elnöke évi egy dollárért végzi munkáját. (Tankolásról, szervizelésről nem tudunk részleteket.)
4. Az önök szakmája a közlekedés, a miénk a kommunikáció. Megközelítések kerülésével kapcsolatos megkötéseiket az alkotmányban foglalt sajtószabadság nevében vissza kell utasítanunk. Bízzák ránk, számunkra mi a hír és mi nem – cserébe mi sem szólunk bele, hány atmoszférásra pumpálják a buszkerekeket.
5. A vezérigazgatói pályázatban, ami honlapjukon olvasható, szerepel „a BKV elveinek, filozófiájának, küldetésének alakítása és kommunikációja” címszó alatt az erős vállalati kultúrára való támaszkodás csakúgy, mint a BKV elfogadottságának belső és külső erősítése. Ideje volna hozzáfogni ehhez.
6. Az Alstom Metropolisok sorsát – akárcsak eddig a Combinókét – fokozott figyelemmel kísérjük majd. Már csak azért is, hogy a borsos cechet álló adófizető átlagemberek minél többet tudjanak meg róluk. (A szerk.)
Szijjártó Péter a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara új vezetésével tárgyalt