Mindössze hat, a Brassót Bukaresttel összekötő úton található, a rendőrség által elhelyezett rögzített traffipaxot üzemeltetnek ezentúl Romániában, miután a belügyminisztérium bevonta a többi 160 készülék működési engedélyét. A döntést az országos rendőrfőkapitány hozta meg, mivel arra a következtetésre jutott, hogy az utóbbi három évben Románia 18 megyéjében használt radarok törvényes háttér nélkül hoznak jelentős jövedelmet a működtető cégeknek. A legtöbb ilyen készüléket ugyanis anélkül helyezték üzembe, hogy az érintett települések önkormányzatai közbeszerzési eljárást hirdettek volna. Az ügyben korábban egy olyan magáncég feljelentése alapján indított vizsgálatot a közbeszerzéseket szabályozó és felügyelő hatóság, amely azt kifogásolta, hogy Románia-szerte mindössze három társaság kezében van a fix traffipaxok működtetésének joga.
A legtöbb radart a kolozsvári Codec Spat Kft. helyezte üzembe, amely Erdélyben több tucat polgármesteri hivatallal kötött szerződést, és a megállapodás értelmében a gyorshajtásért kiszabott büntetések 60-70 százaléka a céget, a fennmaradó rész pedig az önkormányzatok költségvetését gazdagította. Az önkormányzatok kapva kaptak a lehetőségen, hiszen a többletbevételen kívül az érintett településeken jelentősen csökkent a közlekedési balesetek száma, mivel a gépkocsivezetők többsége már megtanulta, hol kell levennie a lábát a gázpedálról. Dan Nica belügyminiszter a hét végén leszögezte, határozottan ellenzi a közlekedésrendészet effajta magánosítását, és amíg ő látja el a tárca irányítását, addig egyetlen rögzített radar sem kap működési engedélyt. A miniszter élesen kifogásolta, hogy számos esetben nem jutottak el a rendőrséghez a magáncégek által feldolgozott adatok. Hozzátette: a jövőben rendőrautókba telepített mobil radarok számának jelentős növelésével igyekeznek kiszűrni a gyorshajtókat, akik a helyszínen is kifizethetik a bírságot. Jogászok máris úgy vélekednek, a fix traffipaxok adatai miatt megbírságolt gépkocsivezetők nagy esélylyel visszaperelhetnék a büntetést, hiszen ha a radarok törvénytelenül működtek, akkor törvénytelennek számít az is, ha ezek alapján állapítanak meg szabálysértést.
Antal János, a Kolozsvár közeli Körösfő polgármestere közölte, a kalotaszegi településen mindeddig jobbára a külföldi autósok hajtottak át nagy sebességgel, esetükben ugyanis nehézkes a bírság behajtása. A Kolozs megyei közlekedés-rendészet illetékesei elmondták, valamennyi EU-tagállamból behajthatók a bírságok, aki azonban hat hónapig nem kap értesítést, az akkor is mentesül a fizetési kötelezettség alól, ha később megérkezik a felszólítás, mivel a kihágás fél év alatt elévül.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!