Neoliberális feketelista

2009. 11. 11. 23:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mélységesen hisznek abban, hogy mi a népek közt a legtehetségtelenebbek vagyunk, s a ranglista alján a természetes helyünk. Úgy gondolják, boldogulásunk kizárólag a nagy nemzetközi monopóliumokhoz fűződő kapcsolatokon múlik. Aki nem ezt a vonalat viszi, annak kiátkozás, kirekesztés az osztályrésze


Mit nekünk gazdasági válság és rohamosan növekvő, tíz százalék fölé kúszó munkanélküliség, amikor olyan nagy horderejű skandalumok izgatják a magyar kormánypártokat, mint hogy fel lehet-e mutatni egy szelet csokit az ülésteremben. A gördülő édességbotránynak újabb fejleményei vannak, amelyek ismét össze is kovácsolhatják a kormányzásképtelenségben megroggyant és tisztességtelenségben megőszült neoliberális erőket. A legújabb történések egyenesen szenzációt sejtetők: az SZDSZ a házbizottsághoz fordult, mondaná ki a grémium, hogy termékmintákat fő- és jószágvesztés terhe mellett lehet csak mutogatni. Jelentjük: döntés mégsem született, nem foglaltak állást a képviselők. Katona Béla házelnök azonban nem hagyja annyiban az országrengető problémát, és az ügyrendi bizottság állásfoglalását kéri.
Mint ismeretes, Pelczné Gáll Ildikó arra ragadtatta magát a parlamentben, hogy szót emeljen a honi újítások mellett. A napelemes tetőcserepet és a magyar csokoládét ajánlotta a T. Ház figyelmébe, mint támogatandó hungaricumokat. A baloldalon felháborodott nyerítéssel reagáltak a termékeknek még az emlegetésére is. Főként az SZDSZ húzta fel magát, Eörsi Mátyás, valamint Kóka János székébe szorult frakcióvezető szóvá is tette a példátlan botrányt. Szinte vonyítottak, mert szerintük a fideszes képviselőnő a csoki és egy prospektus felmutatásával tiltott ösvényekre tévedt.
Azóta sem próbálták tisztázni, hogy ők nem holmi üzleti rasszista indíttatásból, a magyar nevezet hallatán vedlettek vissza a kórusban csúfolódó óvodások szellemi szintjére. Olybá kell vennünk tehát: nekik ez a gazdasági ars poeticájuk. Hogy ami magyar, eleve versenyképtelen gagyi, nem szabad érte szót emelni. Vagy ha valaki mégis megteszi, az hivatalból üldözendő, a szájtépés minden módozatát csatarendbe állítva. Nem az volt tehát a casus belli, hogy a parlamenti alelnöknő merészelt bemutatni egy szem csokoládét. Gondoljunk csak bele, elképzelhető lenne-e, ha a brit parlamentben megtámadnák azt a képviselőt, aki az angol tea mellett emel szót? Vagy ha a franciákkal azt közölnék, holnaptól tilos a bordeaux-i vörösbor vagy a híres sajtok érdekében megszólalni a törvényhozásban? Pedig a balliberális oldalon ezt találnák természetesnek, napnál világosabb. Ha rajtuk múlna, az Európai Unióban megtiltanák az olaszoknak, hogy büszkék legyenek a tésztaféleségeikre, az osztrákok pedig elfelejthetnék a friss alpesi legelőket, a tejcsokoládét. Ha sokat ugrálnának, még a jódlizást is szankcionálnák, mint nacionalista elhajlást. Soroljuk még? Felesleges, mindenki láthatja: ép elmével nehéz követni a hazai álliberális hatalmi baloldal buggyant logikátlanságát.
Közbevethetik: Kóka Jánosék főként a termékbemutatót nehezményezték. De hát az Isten szerelmére, hol lehessen legálisan a magyar iparért lobbizni, ha nem az ország házában? Inkább az a furcsa, abnormális, hogy valakinek külön, napirend előtt kell felszólalnia a kérdésben. Mert az lenne a természetes, hogy a törvényhozás ideje nagy részét ennek a közös ügynek, sorskérdésnek szentelné. Akár egy vitanap részében. Amúgy mit szólnának a baloldalon, ha maoista mintára előre kiosztott formaruhában ülhetnének csak a padsorokban? Sőt, pucéran, nehogy reklámozzanak valami terméket. Azzal az öltözettel ugyanis, amit viselnek, óhatatlanul a gyártókat is propagálják. S akkor még nem is ejtettünk szót az általuk hordott szemüvegekről, a képviselők maguk elé kirakott laptopjairól, szabálytalanul, pittyre-pottyra előkapott mobiltelefonjairól. Ezeknek a márkái mind felismerhetők, főként a szakmabeliek számára.
Meg aztán ki is kifogásolja a magyar termékek propagálását? Az a milliárdos, aki a külföldi cégek neveit szinte kötőszónak használja a felszólalásaiban. Onnan lehet következtetni a balliberális dörgölőzés irányairól, hogy a Kárpátok nyeszlett pumája mintegy véletlenül milyen nagyvállalatokat emleget. A Google trendi vonal, a volt gazdasági miniszter citálja is bezzegpéldaként. Nem tudunk róla, hogy bárki is ledorongolta volna ezért. A legteljesebb nyugalommal dicsérhette a Microsoftot is. Képtelenség számba venni, mennyi multicéget magasztalt a kisebbik neoliberális párt kirobbanthatatlan frakcióvezetője. Elég legyen itt egy hevenyészett tallózás – messze a teljesség igénye nélkül: IBM, Epson, Michelin, Ibiden, Bosch, Denzo, Electrolux, Asahi. Hely- és időszűke miatt eltekintenénk a lajstrom további bővítésétől, ki-ki maga is megteheti az Országgyűlés honlapjáról. Már ha bevett egy kis idegnyugtatót, aminek a márkáját sajnos nem írhatjuk le, már ha az ő logikájukat követjük. Ténylegesen állandó virtuális termékbemutatót tartanak a kormánypárti képviselők – materiális, kézzel fogható corpus delicti nélkül is. Mert el ne feledjük hangsúlyozni: most csak Kókát állítottuk pellengérre, ám említhettünk volna másokat, akik az Auchan, a Tesco, a Cora, a McDonald’s vagy éppen a Coca Cola népszerűsítésének édes terhét vették a vállukra. De az igazi főlobbista maga a vészkormányfő. Bajnai Gordon azzal érvelt a kétes kaszinóbiznisz kapcsán, kötelessége a nagyberuházások támogatása. Hiányolhatnánk az „is” szócskát, de minek adjuk a naivat? A pártállami tervgazdaságban érezhetjük magunkat, ahol csak az állami mamutcégeket vették emberszámba – a kisvállalkozásokkal, maszekokkal a gazdasági rendőrség foglalkozott.
És ezeknek az embereknek nem pereg le az arcukról a hámréteg, amikor kifogásolják, hogy egy képviselőtársuk a patinás szerencsi csokoládét veszi védelmébe. Mi ebből a tanulság? Ha belegondolunk abba, hogy külföldön mennyire ragaszkodnak a magyar termékekhez, például a pirospaprikához, a szalámihoz, a tokaji borhoz vagy éppen a Rubik-kockához, kézenfekvő a válasz. Az olaszok, németek, angolok és a többi náció jobban szereti és támogatja a magyar árukat, mint egyes itthoni politikai erők. Bizonyos értelemben tehát jobb magyarok, mint akik még az Országgyűlésből is száműznék a honi érdekekről való gondoskodást. Tudják, hogy a magyar szürke marha már az olaszoké, mert levédették, mint európai értéket? Ha már a magyarok olyan marhák, hogy nem tartják értéknek. És az milyen fényt vet az államra, hogy a kürtős kalácsra szégyenszemre a szlovákok tetették rá az EU védjegyét?
Ebből persze más szomorú következtetések is önként adják magukat. Jelesül az, hogy az SZDSZ és a baloldal nemcsak a magyart, hanem az európai kultúrát sem tartja sokra. Nem becsülik semmire a hungaricumok mellett az italikumokat és a germanikumokat, az anglikumokat sem. Az ilyen önleleplezően habzó szájú kirohanásokkal szívességet tesznek, mert lehetővé válik szellemi-erkölcsi átvilágításuk. Végeredményben egyre kevésbé kendőzik, hogy előttük a mozgalmi szózat nem vált üres szlogenné. Számukra évtizedek óta változatlanul akkor jönne el a Kánaán, ha nemzetközivé-hé-hé-hé lenne az egész világ. Mélységesen hisznek abban, hogy mi a népek közt a legtehetségtelenebbek vagyunk, s a ranglista alján a természetes helyünk. Úgy gondolják, boldogulásunk kizárólag a nagy nemzetközi monopóliumokhoz fűződő kapcsolatokon múlik. Aki nem ezt a vonalat viszi, annak kiátkozás, kirekesztés az osztályrésze, amint a parlamenti történések szemléltetik. Ezzel viszont magukat zárják ki az európai fejlődésből, mivel a modern világban a nemzeti sajátosságok, értékek reneszánsza várható a jövőben. Amiből persze az ideológiai csőlátásban szenvedők erőszakos hazai hatalma alatt még semmit sem fogunk érzékelni. Az SZDSZ viszont legalább megtudhatja, miért közelít a nulla támogatottsághoz, a visszagyurcsányosodó MSZP pedig azt, mitől szagolja alulról a tízszázalékos népszerűségi vonalat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.