A szocialisták kampányszlogenjéhez kísértetiesen hasonló szavakkal reklámozza az Új Magyarország fejlesztési terv állítólagos eredményeit a kormányzat több száz millió forintnyi közpénzből. „Többet fejlődünk, mint gondolná!” – olvasható azokon a köztéri plakátokon és internetes hirdetésekben, amelyeket a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) rendelt meg. Eközben az MSZP kampányfilmjében Mesterházy Attila miniszterelnök-jelölt azt mondja: „Többen vagyunk, mint gondolná”, a párt hivatalos kampánydalának címe pedig apró módosítással ugyanez: „Többen vagyunk, mint bárki gondolná”.
Kíváncsiak voltunk, miért használja fel az MSZP saját kampányához az uniós források fölött bábáskodó NFÜ közpénzekből készített reklámszövegét.
*
Megkeresésünkre Nyakó István, a szocialista párt szóvivője azt mondta: nem tartja furcsának a két kampányszlogen egybecsengését. Azt állította, két különböző üzenetről van szó, és csupán annyi a közös bennük, hogy szerinte mind a két állítás igaz.
Ugyanakkor Csanádi-Kundra Anna, az NFÜ kommunikációs igazgatója kiemelte: „Bár a két mondat mind szavaiban, mind tartalmában más és eltérő jelentéssel bír, megvizsgáljuk, hogy van-e olyan szintű egyezés, ami miatt jelzést kellene tennünk az MSZP felé.” A sajtófőnök hangsúlyozta, nem tudtak arról, hogy az MSZP milyen szlogenekkel kampányol, és nem is dolguk ezt figyelni. Leszögezte, már tavaly decemberben, tehát jóval a politikai pártok előtt megkezdték kampányuk előkészítését, amely az uniós források felhasználásáról tájékoztatja az állampolgárokat. Kifejtette: a magyar fejlesztéspolitikai intézményrendszer – eleget téve az Európai Unió elvárásainak – „rendszeresen és tárgyilagosan, a tényekre alapozva tájékoztatja a magyar állampolgárokat az unióból érkező források felhasználásáról”. Hozzátette, „ezt a kötelezettségünket szabályszerűen, párt- és politikamentesen végeztük és végezzük”. Arra a kérdésünkre, mennyi közpénzt emésztett fel a fejlesztési ügynökség év eleje óta futó reklámkampánya, Csanádi-Kundra Anna úgy tájékoztatott, bruttó 250 millió forintot.
Az NFÜ tavaly közbeszerzést írt ki médiafelületek foglalására, tervezésére, valamint a médiamegjelenések utóértékelésére bruttó 750 millió forint értékben. A tendert végül a Mindshare Médiaügynökség nyerte. A fejlesztési ügynökség honlapján az olvasható: bár ez csak egy keretösszeg, ugyanakkor a szerződés azt is kiköti, hogy legalább bruttó 375 millió forint értékű megrendelést kell kapnia a kiválasztott cégnek.
A fejlesztési ügynökség utcai hirdetései sok helyen megint az MSZP-s plakátok mellé kerültek. Ugyanezt a módszert tapasztalhattuk például a tavalyi uniós választások előtt is. Az NFÜ és a szocialisták „véletlenül” egymás mellé helyezett plakátjainak akkor éppen az volt az egybecsengő üzenete, hogy a kormányzat megvédi a munkahelyeket. (Pedig a valóságban a munkanélküliek száma már akkor is rekordmagas volt, és azóta tovább nőtt az állástalanok száma.) A fejlesztési ügynökség akkor azzal magyarázkodott: a hirdetések elhelyezése a lebonyolító cég hatáskörébe tartozik, és teljesen esetleges, hogy plakátjaik milyen más hirdetések mellé kerülnek. A fejlesztési ügynökség tavalyi reklámkampánya is több száz millió forintot emésztett fel.
Nemvárt fordulat jön az időjárásban, mutatjuk mire számíthat