Többen vannak?

„Többen vagyunk, mint bárki gondolná” – ez a címe az MSZP kampánydalának, „Többet fejlődünk, mint gondolná” – olvasható a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség hirdetésein. A szocialisták tagadják, hogy a két üzenetnek köze lenne egymáshoz, az ügynökség viszont vizsgálatot ígér.

2010. 03. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szocialisták kampányszlogenjéhez kísértetiesen hasonló szavakkal reklámozza az Új Magyarország fejlesztési terv állítólagos eredményeit a kormányzat több száz millió forintnyi közpénzből. „Többet fejlődünk, mint gondolná!” – olvasható azokon a köztéri plakátokon és internetes hirdetésekben, amelyeket a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) rendelt meg. Eközben az MSZP kampányfilmjében Mesterházy Attila miniszterelnök-jelölt azt mondja: „Többen vagyunk, mint gondolná”, a párt hivatalos kampánydalának címe pedig apró módosítással ugyanez: „Többen vagyunk, mint bárki gondolná”.
Kíváncsiak voltunk, miért használja fel az MSZP saját kampányához az uniós források fölött bábáskodó NFÜ közpénzekből készített reklámszövegét.
*
Megkeresésünkre Nyakó István, a szocialista párt szóvivője azt mondta: nem tartja furcsának a két kampányszlogen egybecsengését. Azt állította, két különböző üzenetről van szó, és csupán annyi a közös bennük, hogy szerinte mind a két állítás igaz.
Ugyanakkor Csanádi-Kundra Anna, az NFÜ kommunikációs igazgatója kiemelte: „Bár a két mondat mind szavaiban, mind tartalmában más és eltérő jelentéssel bír, megvizsgáljuk, hogy van-e olyan szintű egyezés, ami miatt jelzést kellene tennünk az MSZP felé.” A sajtófőnök hangsúlyozta, nem tudtak arról, hogy az MSZP milyen szlogenekkel kampányol, és nem is dolguk ezt figyelni. Leszögezte, már tavaly decemberben, tehát jóval a politikai pártok előtt megkezdték kampányuk előkészítését, amely az uniós források felhasználásáról tájékoztatja az állampolgárokat. Kifejtette: a magyar fejlesztéspolitikai intézményrendszer – eleget téve az Európai Unió elvárásainak – „rendszeresen és tárgyilagosan, a tényekre alapozva tájékoztatja a magyar állampolgárokat az unióból érkező források felhasználásáról”. Hozzátette, „ezt a kötelezettségünket szabályszerűen, párt- és politikamentesen végeztük és végezzük”. Arra a kérdésünkre, mennyi közpénzt emésztett fel a fejlesztési ügynökség év eleje óta futó reklámkampánya, Csanádi-Kundra Anna úgy tájékoztatott, bruttó 250 millió forintot.
Az NFÜ tavaly közbeszerzést írt ki médiafelületek foglalására, tervezésére, valamint a médiamegjelenések utóértékelésére bruttó 750 millió forint értékben. A tendert végül a Mindshare Médiaügynökség nyerte. A fejlesztési ügynökség honlapján az olvasható: bár ez csak egy keretösszeg, ugyanakkor a szerződés azt is kiköti, hogy legalább bruttó 375 millió forint értékű megrendelést kell kapnia a kiválasztott cégnek.
A fejlesztési ügynökség utcai hirdetései sok helyen megint az MSZP-s plakátok mellé kerültek. Ugyanezt a módszert tapasztalhattuk például a tavalyi uniós választások előtt is. Az NFÜ és a szocialisták „véletlenül” egymás mellé helyezett plakátjainak akkor éppen az volt az egybecsengő üzenete, hogy a kormányzat megvédi a munkahelyeket. (Pedig a valóságban a munkanélküliek száma már akkor is rekordmagas volt, és azóta tovább nőtt az állástalanok száma.) A fejlesztési ügynökség akkor azzal magyarázkodott: a hirdetések elhelyezése a lebonyolító cég hatáskörébe tartozik, és teljesen esetleges, hogy plakátjaik milyen más hirdetések mellé kerülnek. A fejlesztési ügynökség tavalyi reklámkampánya is több száz millió forintot emésztett fel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.