Parkolgatunk, parkolgatunk?

Somlai László Arthur
2010. 05. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pontban délután fél egykor látni akart a mindig ingerült főnököm. Néhány perccel előtte sikerült parkolóhelyet találnom a XIII. kerületi Victor Hugo és Kárpát utca kereszteződésénél. Elegendő aprópénzzel igyekeztem jegyre bírni az automatát, de mint kiderült, a makacs szerkezet, sőt a következő is megtagadta tőlem e minimális szolgáltatást. Az automata is „ember”, visszhangzott fülemben egy újkori mondás, de nem csüggedtem. A pénzemet, igaz, visszakaptam, de időm sürgetett. Tehetetlennek éreztem magam.
Ha nem törődöm a dologgal, otthagyom a kocsimat és bemegyek az épületbe, az éppen arra sétáló sárgamellényes képes megbüntetni.
Ha nem tágítok az autómtól, a főnököm teszi ugyanezt – morfondíroztam, amikor hirtelen ötlettől vezérelve, az automatáról nappali időszakban még csak-csak leolvasható információk alapján verbális kapcsolatot kezdeményeztem a kezem ügyében levő telekommunikációs eszközzel.
A Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. Ügyfélszolgálati Irodája – az 06-1/320-2319 bárki számára nehezen elérhető számon – jelentkezett a túlvégen.
Gyötrelmes idők járhatnak a parkolási pénzek lenyúlására szakosodott társaságokra – füstölögtem magamban, miközben a magyar nyelven, elég ráérősen elmondott várakoztató szöveget és menüt hallgattam. Egyből hiányoltam a beszélgetésről készítendő hangrögzítést, de ez csak a kezdet volt.
Az ügyfélszolgálatot képviselő K. Tamás úr szívélyes, hosszú és kimért mondatokkal próbálta felhívni a figyelmemet arra az igen fontos körülményre, hogy bár ők az ügyfelet szolgálják, mégsem rájuk tartozik az automatából hiányzó papír problematikája.
No, erre kiugrási kísérletet tettem a bőrömből, s a következő pillanatban már az ügyfelek számára ismertté, sőt elfogadandóvá tett „egykapus” módszerre hívtam fel a vonal végén rám figyelőt. Vélhetőleg nehezebb napja lehet, mint nekem, éppen ezért nem tágított eredeti mondandójától. Teltek-múltak a percek, arra gondoltam: egy életem, egy halálom, mégis érvényt szerzek ügyféli mivoltomból fakadó előnyömnek. A nem létező utcazajban emberi módon kiabálni kezdtem, amitől K. úr határozott, és gyors enyhülését vártam – ami nem következett be.
Mindenkinek van főnöke – jutott eszembe a számtalan szebbnél szebb gondolatok közül az első, s azon nyomban követelni kezdtem őt, magát.
F. Attila úr, mint vezető hallgatta meg a sirámomat – s mit tesz velem a mindenható – tán a sorvégi ismétlőjel hatására, újra meghallgathattam az ügyfélszolgálatukkal szemben, általam támasztott igényem (értsd: ügyem intézése) eltúlzottságát.
Mindketten egy újabb telefonszám felhívására próbáltak rábírni, amely egyből púpot növesztett volna a hátamra. Sehogyan sem akarták megérteni, hogy a rendszerváltásnak nevezett időpontot már régen túlhaladtuk, az ügyféllel nem szokás a bolondot járatni, s ha már egyszer tudomásukra jut egy probléma, kutya kötelességük lenne cégük ismeretében feltétel nélkül, az ügy további intézésére tenni ígéretet. Nem pedig elküldeni az ügyfelet!
Somlai László Arthur
Budapest

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.