Angyalföldi milliók Braun cégének

Gyurcsány Ferenc egykori főtanácsadójának, Braun Róbertnek a cége építhette tavaly több mint ötmillió forintért az MSZP-s vezetésű Angyalföld imázsát. A kerület ezzel egy időben nyolcmillió forintért terveztette meg reklámarculatát a Népszava korábbi tulajdonosával, az ESMA Spanyol– Magyar Reklám Zrt.-vel.

2010. 06. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Márkastratégiai tanácsadásért 5,19 millió forintot kapott a XIII. kerületi önkormányzattól tavaly Gyurcsány Ferenc egykori főtanácsadójának, Braun Róbertnek a cége – tudta meg az Angyalfold.blog.hu. Az internetes fórum városházi forrásokra hivatkozva azt állította: a B&P Social Branding Kft. munkája valójában nem a kerület érdekeit szolgálta, hanem Tóth József polgármester 2010-es tavaszi kampányának megtervezését segítette. Az ügynökséggel két szerződést kötöttek: az első 2009. március 31-től április 10-ig szólt, és 1,06 milliós összeget tartalmazott, a második pedig július 3-tól augusztus 24-ig, és a felek 4,13 millió forintos összegben állapodtak meg. Az írás szerint Braun Róbert látszólag visszavonult a politikai életből, de a valóságban a cégei által kötött üzleti megállapodások hátterében felsejlik a politika.
Megkerestük Braun Róbertet, aki azt mondta, csak az ügyfelek jóváhagyásával nyilatkozhat bármilyen szerződésről, ezért a XIII. kerületi önkormányzathoz irányított minket. Gellért Lajos, az önkormányzat sajtóreferense közleményében visszautasította, hogy a hónapokon keresztül tartó szakmai munka mögött bármilyen politikai szándék húzódna meg. Ezt támasztja alá szerinte, hogy a márkaépítésben a kerület díszpolgárai, neves közéleti személyiségek és gazdasági vezetők mellett például a Fidesz egyik helyi országgyűlési képviselőjelöltje (Szalay Péter – a szerk.) is részt vett.

*

A sajtóreferens szerint nyilvánvaló, hogy az őszi önkormányzati választásokra készülve próbálják egyesek az értékteremtő munkát negatív színben feltüntetni.
Braun jelenleg a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kommunikációs főtanácsadója, de 2005-ig Gyurcsány Ferenc politikai főtanácsadója, korábban pedig az SZDSZ kabinetfőnöke volt. Braun újabban blogbejegyzéseivel hívja fel magára a figyelmet: szerinte Trianont nem szabadna tragédiának nevezni. Felesége, Braun-Rozgonyi Krisztina szerdán jelentette be, hogy június 30-i hatállyal távozik a Nemzeti Hírközlési Hivatal éléről.
Lapunk egy másik szerződésre is rábukkant az angyalföldi önkormányzat kifizetési listáján: az ESMA Spanyol–magyar Reklám Zrt. tavaly szeptemberben 7,8 millió forintos megbízást kapott a kerület reklámarculatának és hasznosítható reklámfelületeinek megtervezésére. Az ESMA közismerten balliberális kötődésű cég, amit az is mutat, hogy korábban az MSZP szócsöveként funkcionáló Népszava egyik tulajdonosa volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.