Márkastratégiai tanácsadásért 5,19 millió forintot kapott a XIII. kerületi önkormányzattól tavaly Gyurcsány Ferenc egykori főtanácsadójának, Braun Róbertnek a cége – tudta meg az Angyalfold.blog.hu. Az internetes fórum városházi forrásokra hivatkozva azt állította: a B&P Social Branding Kft. munkája valójában nem a kerület érdekeit szolgálta, hanem Tóth József polgármester 2010-es tavaszi kampányának megtervezését segítette. Az ügynökséggel két szerződést kötöttek: az első 2009. március 31-től április 10-ig szólt, és 1,06 milliós összeget tartalmazott, a második pedig július 3-tól augusztus 24-ig, és a felek 4,13 millió forintos összegben állapodtak meg. Az írás szerint Braun Róbert látszólag visszavonult a politikai életből, de a valóságban a cégei által kötött üzleti megállapodások hátterében felsejlik a politika.
Megkerestük Braun Róbertet, aki azt mondta, csak az ügyfelek jóváhagyásával nyilatkozhat bármilyen szerződésről, ezért a XIII. kerületi önkormányzathoz irányított minket. Gellért Lajos, az önkormányzat sajtóreferense közleményében visszautasította, hogy a hónapokon keresztül tartó szakmai munka mögött bármilyen politikai szándék húzódna meg. Ezt támasztja alá szerinte, hogy a márkaépítésben a kerület díszpolgárai, neves közéleti személyiségek és gazdasági vezetők mellett például a Fidesz egyik helyi országgyűlési képviselőjelöltje (Szalay Péter – a szerk.) is részt vett.
*
A sajtóreferens szerint nyilvánvaló, hogy az őszi önkormányzati választásokra készülve próbálják egyesek az értékteremtő munkát negatív színben feltüntetni.
Braun jelenleg a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kommunikációs főtanácsadója, de 2005-ig Gyurcsány Ferenc politikai főtanácsadója, korábban pedig az SZDSZ kabinetfőnöke volt. Braun újabban blogbejegyzéseivel hívja fel magára a figyelmet: szerinte Trianont nem szabadna tragédiának nevezni. Felesége, Braun-Rozgonyi Krisztina szerdán jelentette be, hogy június 30-i hatállyal távozik a Nemzeti Hírközlési Hivatal éléről.
Lapunk egy másik szerződésre is rábukkant az angyalföldi önkormányzat kifizetési listáján: az ESMA Spanyol–magyar Reklám Zrt. tavaly szeptemberben 7,8 millió forintos megbízást kapott a kerület reklámarculatának és hasznosítható reklámfelületeinek megtervezésére. Az ESMA közismerten balliberális kötődésű cég, amit az is mutat, hogy korábban az MSZP szócsöveként funkcionáló Népszava egyik tulajdonosa volt.