Augusztus elsejétől Szarvas Ferencet nevezi ki Fellegi Tamás a MÁV elnök-vezérigazgatójának, emellett e hónap végétől a cég teljes igazgatóságát és felügyelőbizottságát is visszahívja a nemzeti fejlesztési miniszter. Július 20-tól lemond tisztségéről Szabó András, a GYSEV elnöke is, aki ezt tegnap a cég vasutasnapi rendezvényén jelentette be, s azt is elmondta, távozását már egy hónappal ezelőtt felajánlotta Fellegi Tamás miniszternek. A szaktárca MÁV-val kapcsolatos tegnapi bejelentése aligha rázza meg a szakmát és a közvéleményt, hiszen már hosszabb ideje rebesgetik a vezetés cseréjét. Annál is inkább így van ez, mert a magyar vasúttársaság évtizedek óta halmozza a rosszabbnál rosszabb eredményeket, s tavaly óta sem történt gyökeres változás. A közgazdasági és jogi diplomával rendelkező Szarvas Ferenc tíz éve vezeti az Államadósság Kezelő Központot, közvetlenül előtte a Malév elnöki tisztét töltötte be, a kilencvenes években pedig több bank vezetője, illetve az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) vezérigazgató-helyettese volt.
A közlekedési szakmában jártas informátorunk szerint az már biztos, hogy Andrási Miklós elnök-vezérigazgatóval együtt véglegesen mennie kell az igazgatóságból Kozák Tamásnak, Nátrán Rolandnak és György Miklósnak, talán csak Mosóczi László számíthat arra, hogy az új testületben is folytathatja a munkát. Várhatóan a MÁV érdekeltségű vállalatok vezetőinek jó része sem marad a helyén. Egyre nagyobb az esély arra, hogy Szarvas Ferencnek szabad keze
lesz munkatársai kiválasztásában, vagyis visszakapja az igazgatósági tagok kinevezésének jogosítványát. Ez reményt ad arra, hogy hatékony vezetés kerül a vállalat élére, s megindul az állami vasúttársaság modernizálása. A MÁV belső köreiből származó információink szerint Andrási Miklós is csak egy nappal a bejelentés előtt értesült leváltásáról. A székház leginkább felbolydult méhkashoz hasonlít, senki sem a jövővel foglalkozik, hanem a munkahelye megtartásában reménykedik. Forrásunk reális elképzelésnek tartja, hogy az új igazgatósági és felügyelőbizottsági tagokról, illetve az alacsonyabb beosztású vezetők leváltásáról még nem született döntés.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnökségi tagja lapunknak elmondta, a MÁV vezetése megérett már a cserére, s reményét fejezte ki, hogy abban a „vízzáró rétegben” is változás következik be, amely hosszú évek óta akadályozza a cég áramvonalasítását: a MÁV-on belüli személyi csatározások miatt nem alakulhatott ki olyan vállalati struktúra, amely modern európai vasúttársaságot eredményezett. A vezércserétől Vitézy reméli, hogy decemberig az egyszerűbb feladatokat, mint az utasbarát menetrend és tájékoztatási rendszer kialakítása, meg lehet oldani, a strukturális gondok orvoslásához azonban akár öt-tíz évre is szükség lehet.

Tankcsapda: íme a harmadik tag: „Ő az igazi”