A gőzerő jelentősége szinte a kerék feltalálásával vetekedik. Ez volt a világ első nagy erejű hordozható energiaforrása, amit ugyan már a XVII. században alkalmaztak Thomas Savery találmányaként az egyre több gondot okozó bányavíz legyőzésére, de a XIX. század végére változtatta meg az emberek tér és idő fogalmát. Magyarországon az első gőzlokomobil – cséplőgépével együtt – 1852 végén érkezett a törökbecsei uradalomba, az angliai lincolni Clayton and Shuttleworth-féle gyárból. Mint különlegességet, 1852. december 14-én a Nemzeti Múzeum udvarán közszemlére tették. Később a polgári otthonokban megjelent az első gőzvasaló, majd a század végétől a napjainkban is uralkodó gőzturbina termelte villanyáram.
Ennek a régi-új erőnek állít most emléket az a kiállítássorozat, amely a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum vállalkozásaként működő gőzgépekkel, látványos modellekkel szeptember első napjától november 14-ig látható a szolnoki Damjanich János Múzeumban. A kiállítás a Műszaki örökség program részeként a Felemelő század rendezvénysorozat keretében jött létre.

Ez nem ellenzék, hanem vírus, amit le kell gyűrni