Jogszabályok módosításával erősítené a vásárlók és fogyasztók védelmét a Közép-magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (Köfe) és a Fogyasztóvédők Országos Egyesülete (FOE). Mint azt Eitmann Norbert, a Köfe elnöke a szervezetek közös sajtótájékoztatóján kifejtette, a kormány és azon belül elsősorban a Nemzetgazdasági Minisztérium illetékesei felé jelezték azon észrevételeiket, amelyeket a hozzájuk érkező panaszok alapján fogalmaztak meg. A szervezet vezetőjének szavai szerint a problémás esetek jó része a megfelelő jogi háttér hiányából fakad; nem a fogyasztók érdekeit szolgálja például, hogy meghibásodott árukra vonatkozó 15 napos javítási határidő csak javasolt, és nincs ezen a téren további kötelezettség.
Eitmann ugyancsak a jogszabályi háttér tökéletlenségét említette az elmaradt agárdi fesztivál kapcsán is, amelynek húszezer forintos jegyeit nem váltotta vissza a szervező Agárd Zenei Fesztivál Kft., hanem azokat más rendezvényre tették érvényessé. (A társaság vezetői időközben felszívódtak, az APEH végrehajtási eljárást indított, a károsult jegyvásárlók és zenészek pedig perre készülnek.)
Mindennapos problémának nevezte azt is, hogy a parkolási és autópálya-használati bírságok esetében nincs mód méltányosságra, noha sok esetben – például a rokkantparkoló használatára jogosító kártya félrecsúszása, vagy a megfelelő kitáblázás hiánya miatt – erre igen nagy szükség lenne. A fogyasztóvédelmi civil szervezetek javasolják azt is, hogy a hitelintézetekről, pénzügyi szolgáltatókról szóló törvény mondja ki, nem lehet egyoldalúan szerződést módosítani. – Pozitív változás, hogy létrejött a parlamenti fogyasztóvédelmi bizottság, amely a civil szervezetekkel is egyeztet. Bízunk benne, hogy az őszi törvénymódosítások alkalmával javaslataink is beépülnek az új előírásokba – fogalmazott Eitmann Norbert.
Horváth György, a FOE elnöke arról számolt be, hogy egyre többen fordulnak békéltető testületekhez; míg tavaly egész évben 1200 ügyet tárgyaltak, addig az idén 1700 megkeresés érkezett hozzájuk. Mint fogalmazott, a növekedés azt jelenti, hogy a vitás helyzetbe került szolgáltatók is keresik a peres eljáráson kívüli megoldást, a testületek tapasztalata szerint ugyanakkor a fogyasztók kiszolgáltatottabbak, mint a vállalkozások.

Rendhagyó árverés – melltartók és bugyik milliós tételben a NAV kínálatában