Folytatódik a delaware-i per

Szeptemberben kezdődhet a két magyar fiatal életét követelő delaware-i hajóbaleset tárgyalása, miután az alperesek és felperesek nem tudtak bíróságon kívül megállapodni. A bárkát továbbító rendezőhajó kapitánya ellen időközben büntetőeljárás indult.

Győr Ágnes
2011. 06. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tízórás egyeztetés után sem sikerült peren kívül megállapodniuk az elhunyt magyar diákok családjait képviselő ügyvédeknek a kacsahajót és a tolóhajót működtető cégek jogi képviselőivel. Így folytatódik a tavaly Philadelphiában, a Delaware folyón történt hajóbalesetben érintettek pere az Egyesült Államokban. A tanúvallomások rögzítése várhatóan augusztusban fejeződik be, a tárgyalás kezdetét pedig szeptemberre tűzték ki – tudta meg lapunk Péter Rónaitól, a magyar áldozatok családjait képviselő amerikai ügyvédtől.
Ismert, tavaly július 7-én a Ride the Ducks (RTD) kétéltű járművén 34 utas volt, köztük egy mosonmagyaróvári középiskola korábbi és jelenlegi diákjaiból álló csoport, amikor tíz perccel a vízre szállás után füst kezdett kiáramlani a motorházból, és a kisméretű hajó leállt. Noha a kapitány vészjelzéseket adott le, azokat nem vette észre a folyón közeledő, 76 méteres bárkát továbbító rendezőhajó.
A balesetben két magyar fiatal vesztette életét. Hozzátartozóik beperelték a turisztikai társaságot (RTD), a rendezőhajót működtető céget (K-Sea Transportation Partners), valamint Philadelphia önkormányzatát. Noha korábban szó volt arról, hogy a balesetet túlélő magyar diákok szintén pert indítanak többek közott az RTD ellen, ez végül elmaradt. Chris Herschend az év elején Magyarországra utazott. Elmondása szerint azért, hogy együttérzését fejezze ki a tragédiában érintetteknek. Ugyanakkor éppen azt a két családot nem kereste fel, akik elvesztették gyermekeiket. Mike László, a túlélő diákok családjait képviselő szülő korábban lapunknak elmondta, hosszabb ideig egyeztettek, majd végül megállapodtak a RTD-vel, hogy nem indítanak pert. A kacsahajó kapitány szintén beperelte a K-Sea-t és az önkormányzatot.
Mint arról korábban beszámoltunk, a hatóság eddig kiadott több mint négyezer oldalas jelentéséből kiderült, hogy a bárkát továbbító rendezőhajó személyzete, a kacsahajó kapitánya és a parti őrség mulasztása is hozzájárulhatott a tragédiához. A tolóhajó tisztje szabálytalan módon, egy családi vészhelyzet miatt telefonján beszélt az ütközés előtt. A kacsahajó pedig néhány perccel a baleset előtt elutasította egy másik hajó segítségét.
A tragédiában szerepet játszhatott az is, hogy a parti őrség az elmúlt tíz évben nem készített alapos felmérést a folyó megnőtt forgalmáról, valamint az ebből fakadó veszélyekről. Időközben a rendezőhajó kapitánya ellen büntető- eljárás indult.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.