Az impresszionista mesterművek páratlan kollekciója négy hónapig marad Bécsben, köztük Degas világhírű képével, a „Táncórá”-val,
Caillebotte A parkettacsiszolók című alkotásával és van Gogh „Arlésienne” című festményével. A sort Millet, Seurat, Gaugin és Cézanne művei teszik teljessé.
Az Ausztriában először látható tárlat anyagát a kiállítás kurátora, Rudolf Leopold válogatta össze a párizsi Musée d¹Orsay gyűjteményéből. Az 1900-as világkiállításra épített egykori pályaudvar 1986 óta ad otthont az 1848 és 1914 közötti francia művészet legkiválóbb műalkotásainak. A Párizs legszebb állomásától kölcsönkapott képek az impresszionizmus
fejlődését mutatják be, amelynek középpontjában a fény, a pillanat
hangulata áll. Az impresszionisták táj- és utcaképei, a mindennapok jeleneteit, a pillanat hangulatát és színeit megörökítő képei cáfolatai annak a korábbi felfogásnak, miszerint a természet fényjátékát, a múló pillanatokat nem lehet megfesteni. A plein-air kialakulását dokumentálják például Manet korai munkái, amelyekből szintén látható néhány a bécsi tárlaton.
A kiállítás anyagát különleges biztonsági intézkedések mellett szállították át Párizsból Bécsbe: nyolc teherautó nyolc különböző útvonalon, rendőri kísérettel vitte át a festményeket egyik fővárosból a másikba. Ausztria egyik legdrágább tárlatát szigorított biztonsági intézkedésekkel védik.
Nem vagyunk statiszták egy politikai díszletben – üzenik Magyar Péternek a bicskei áldozatok
