
A Toyota egyik ikonikus, globális modellje a Hilux pickup, amely konzervatív felépítése ellenére minden törődést megkap. Aktuálisan az első elektrifizált hajtás és a továbbfejlesztett sportmodell van terítéken, épp, amikor az európai flottafogyasztási előírások körüli bizonytalanság miatt felfüggesztették a típus forgalmazását. A hírre egyébként a magyar kereskedők az utolsó nap még nyolcszáz megrendelést leadtak a pickupra, de a forgalmazó résen volt, és nem fogadta be azokat. A problémát az jelenti, hogy már bejelentette az EU, hogy módosítja a flottafogyasztási előírásokat, de a gyakorlatban még nincs meg a jogszabály, hogy pontosan mi is a változás, és amíg nincs tisztánlátás az ügyben, a Toyota Hilux csak a vágyak tárgya lehet, nem kézzelfogható, beülve használható jármű. Egyébként ahhoz, hogy ne kelljen büntetést fizessen a magas haszonjármű szén-dioxid-kibocsátás miatt, a Toyotának 15 százaléknyi akkumulátoros-elektromos kvótát kellene teljesítenie, aktuálisan ez inkább nulla, mint egy százalék…
Európában első alvázas Toyotaként a Hilux kap elektrifizált hajtást, a Landcruiser csak ezt követően debütál a 48 voltos lágyhibrid rendszerrel, ráadásul elsősorban a haszonjárművet látják el a technikával, mert a személyautó flottafogyasztási kvótában még van annyi tartalék, hogy egyszerű dízelmotorral lehessen árulni a terepjárót. Klasszikusan a motorhoz szíjjal csatlakozó indítógenerátort építenek be, a feszültségátalakító és a 48 voltos akkumulátor pedig az utastérben (ülések alatt) kerül elhelyezésre, így sikerült megtartani a 700 mm-es gázlómélységet, és akkor sincs semmi probléma, ha netán a padlólemez felül vagy sziklának csapódik, a nagyfeszültségű technika védve van. Olyan bordás szíjat használnak, amelyben aramidszálak biztosítják az erőátvitelt, a gumírozott burkolat még vízzel érintkezve is megtartja tapadását – akár tíz percig is „parkolhat” a hetven centi mély vízben a Hilux anélkül, hogy bármi változás történne működésében. A kétkarú szíjfeszítőnél olyan profilokat alkalmaznak, amelyek igyekeznek távol tartani az idegen tárgyakat a mozgó részektől.