Fél évszázaddal ezelőtt alapították meg a Fiat Veicoli Industriali, az OM, a Lancia Veicoli Speciali, az Unic és a Magirus-Deutz összevonásával az olasz Iveco, azaz Industrial VEhicles COrporation márkát, amely az első éveket azzal töltötte, hogy racionalizálta a 200 típusból és annak 600 változatából álló kínálatát. A torinói központú cég folyamatosan vásárolt fel új haszonjármű-gyártókat, aktuálisan 27 gyára és 6 fejlesztőközpontja van 16 országban, a termékeivel 160 piacon van jelen. Most bejelentették, hogy értékesítik a konszernt, a civil járművekért felelős részleget az indiai Tata Motors vásárolja meg 3,8 milliárd euróért, míg a hadiipari érdekeltségeket (IDF - Iveco Defence Vehicles és Astra) az olasz Leonardo nevű hadiipari vállalkozás – legnagyobb részvényese az olasz Védelmi Minisztérium – veszi meg 1,7 milliárd euróért.

A Tata Motors ajánlata 22-25 százalékos prémiumot jelent a tőzsdei árhoz képest, az indiaiaknak az értékesítés feltétele volt, hogy a hadiipari érdekeltségeket leválasszák, és azok olasz tulajdonban maradjanak. Az indiaiak a globális helyzetüket akarják javítani az Iveco megvásárlásával, a létrejövő új haszonjárműves vállalkozás forgalma a következő módon oszlik meg: Európa 50 százalék, India 35 százalék, Észak- és Dél-Amerika 15 százalék. Az új cég éves szinten 540 000+ járművet gyárt mintegy 22 milliárd eurós forgalom mellett. Az erős pozícióit arra akarja felhasználni az új vállalkozás, hogy felgyorsítsa a fenntartható közlekedést célzó átmenetet, amire a méretgazdaságosság ad lehetőséget. A Tata Motors úgy számol, valamikor 2026 első felében érnek véget az ilyenkor szokásos hatósági vizsgálatok, amelyek után már ténylegesen is végbemehet majd az adásvétel, az IDV és Astra 2026 első negyedévében kerülhet új tulajdonosához.
