Hét év alatt hét villanyautót dob piacra a francia Alpine, a sort az A290-es nyitotta, most az A390-es szabadidő-autó van soron. A folytatás még izgalmasabbnak ígérkezik, hiszen az APP (Alpine Premium Platform) nevű műszaki alapon elkészítik az A110-es utódát kupé és roadster karosszériával, illetve személyautót és nagy méretű szabadidő-autót is felépítenek az új műszaki alapra – egyedi vonás lesz a kerékagy-hajtómotorok használata, aminek a Renault 5 Turbo 3E az úttörője.

Az Alpine A390-esnél meg kellett elégedniük az AmpR Medium műszaki alappal a mérnököknek, akik így a maguk részéről mindent megtettek annak érdekében, hogy a mércének választott A110-es vezetési élményét elérjék a nagyobb méretű és nehezebb szabadidő-autóval. Legalább 2121 kg a saját tömeg, a tengelyek között 49:51% a tömegeloszlás,
a felfüggesztésben a Mégane RS-nél is használt hidraulikus bakokat használják, nagyon közvetlen kormányáttételezést választottak,
alapáron adják a három hajtómotoros összkerékhajtást. Utóbbi a motornyomaték szabályozásával tudja segíteni a kanyarodást. Kiemelt figyelmet kaptak a fékek, állandó pedálérzet elérése volt a cél úgy, hogy az autó dönti el, fékenergia-visszatermeléssel vagy hidraulikusan lassít; utóbbi esetben az Alpine eddigi legnagyobb fékjei jutnak szerephez, elöl a 365 mm átmérőjű tárcsákat hatdugattyús nyergek szorítják.

Ha nem is üzentek hadat a mérnökök a vezetőtámogató rendszereknek, de azzal tisztában voltak, hogy különösen a sportos vezetők egy része nem komálja azokat, így a kormány mellé került egy dedikált My Safety kapcsoló, amely rögtön abba a menübe viszi el a használót, ahol az elektronikus beavatkozók finomhangolását/kikapcsolását lehet intézni. A vezetőtámogató rendszer újdonsága például a biztonságos kiszállás funkció, vagy hogy a vészféksegéd nem csak előremenetben, de tolatáskor is aktív. Felszereltségtől függően lesz még olyan funkció is, ami az egyébként álló autót önmagától a sáv szélére irányítja, lehetővé téve a kétkerekű járműveknek a biztonságos(abb…) elhaladást.
