Hiába alacsonyabb az üzemeltetés során a villanyautók környezeti terhelése, a gyártás során keletkező nagyobb CO2-kibocsátás miatt több tízezer kilométert kell futniuk, hogy utolérjék a belső égésű motorral szerelt társaikat. Azonban a BMW már a beszállítói hálózat szintjén is mindent megtesz a környezeti terhelés csökkentésért a Neue Klasse modelleknél, amelyek miatt azok akár már a használatba vételt követő első évben elérik a belső égésű motorral szerelt hasonló modell környezeti terhelését. A számok szerint a BMW iX3 50 xDrive – ez lesz a debreceni gyárban készülő első modellváltozat – teljes mértékben megújuló forrásból származó energiával üzemeltetve 17 500 kilométer, az EU-energiamix környezeti terhelésével számolva 21 500 kilométer után lesz akkora környezeti terhelése, mint az X3 20 Drive-nak. Az alábbi táblázaton a 0–200 000 kilométer közötti környezeti terhelés látható (természetesen a valóságban ennél hosszabb a jármű élettartama, de a trend már ezen a „távon” is jól látható), a kezdeti érték a gyártás során keletkező CO2e-kibocsátás (CO2-re átszámolt), nem szerepel külön a táblázatban az újrahasznosítás terhe, ami minden hajtásnál nagyjából ugyanakkora.

A Neue Klasse modelleknél újrahasznosított anyagok használatával, termék- és gyártástechnológiai újításokkal sikerült a fejlesztés során a gyártás során keletkező CO2e-kibocsátást 35 százalékkal csökkenteni. A hatodik generációs akkumulátorcellák 50 százalékban újrahasznosított forrásból származó kobaltot, lítiumot és nikkelt tartalmaznak, a katód és a cellagyártás során megújuló energiát használnak; az ötödik generációs akkumulátorhoz képest Wh-ra nézve 42 százalékkal csökkent a CO2e-kibocsátás. Az első fedél alatti tároló tengeri műanyaghulladékból készül, a motortérburkolat 30 százalékban újrahasznosított anyagból áll, a kerékagyak 80 százaléka, az öntött alufelnik 70 százaléka újrahasznosított alumínium. Az Econeer kárpitanyag 100 százalékban újrahasznosított PET-szálakból készül, optimalizálták az ülés formáját, hogy könnyebb legyen újrahasznosításkor eltávolítani a nyersanyagnak újra hasznosítható szövetet. Annak köszönhetően, hogy a BMW a fejlesztés során előnyben részesítette az újrahasznosított anyagokat, sikerült elérni, hogy az iX3 50 xDrive harmada újrahasznosított nyersanyagból készül. Az optimalizált légellenállással, az összes járműrendszer működésének finomításával az előző generációs iX3-as villanyautóhoz képest 20 százalékkal alacsonyabb az új iX3-as energiafogyasztása.