Bárány Balász hozzátette: csütörtökön a sztrájkbizottság ismét összeül, és újra áttekintik a kialakult helyzetet, ám valószínűleg a sztrájkot valamikor folytatni fogják. Az alelnök emlékeztetett: a sztrájktörvény nem rendelkezik arról, hogy a munkáltatót a sztrájk kezdete előtt mennyi idővel kell értesíteni. Ám hangsúlyozta, hogy ezzel a VDSZSZ nem kíván visszaélni, és arra törekszik, hogy kellő idővel a munkabeszüntetés folytatása előtt tájékoztassa a vasúttársaságot és a sajtót.
A MÁV Zrt. és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) közötti egyeztetés szerdán ismét eredménytelenül zárult a szakszervezet bérköveteléséről, illetve a sztrájk alatt nyújtandó még elégséges szolgáltatásról.
Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a szerdai tárgyalás után elmondta: hétfőn 15 órakor folytatják az egyeztetést a MÁV Zrt.-vel, amelyet a munkaügyi közvetítésre felkért Herczog László, a munkaügyi tárca szakállamtitkára, a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat közvetítője vezet.
Gaskó István, a VDSZSZ Szolidaritás elnöke elmondta: a munkáltató nem hajlandó a két lényegi kérdés egyikében sem engedni, és egy tapodtat sem hajlandó álláspontjáról elmozdulni.
Utalt arra, hogy a VDSZSZ több kompromisszumos technikai javaslatot tett. Így például a szakszervezet számára dolgozónként egyszeri nettó 250 ezer forinttal és a 6,9 százalékos bérfejlesztésen felül még 10 százalékos követeléssel kapcsolatban elfogadhatónak tartanák, ha azt nem egy év alatt kapnák meg a dolgozók, vagy a választható béren kívüli juttatáshoz csatolnák. Így egy része még az idén kifizethető lenne, ráadásul az a munkaadónak kevesebb adó- és járulékteherrel járna, mintha bérként fizetnék ki.
Gaskó István elmondta: a VDSZSZ azt is elfogadhatónak tartaná, ha a többletbérfejlesztést munkaidő-csökkentéssel oldanák meg. Singulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője megerősítette: a MÁV nem engedhet álláspontjából, és ellenzi, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételeit szétosszák.
A MÁV a sztrájk alatti még elégséges vasúti szolgáltatással kapcsolatban engedményt tett, és a napi 800 szerelvény közlekedésével is megelégedne. Ez azt jelentené, hogy üzemkezdettől 8 óráig, illetve 13 és 19 óra között valamennyi elővárosi vonat közlekedne, az egyéb vonalakon 2-2 vonatpár, plusz a fővonalakon 9 szerelvény járna. Emlékeztetett arra, hogy a VDSZSZ ezzel szemben napi mindössze 320 szerelvény indítását javasolta, ami a MÁV szóvivője szerint jóval kevesebb, mint az 1995-ös MÁV és vasúti szakszervezetek közötti elégséges szolgáltatásról született megállapodás.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.