A VDSZSZ csütörtökön még nem folytatja a sztrájkot

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) Szolidaritás sztrájkbizottsága szerda kora esti ülésén úgy döntött, hogy csütörtökön még nem folytatják a felfüggesztett sztrájkot, annak ellenére, hogy kedden lejárt a sztrájkmoratórium - mondta el Bárány Balázs, a szakszervezet alelnöke az ülés után. • Sztrájk előtt? Folytatja a tárgyalást a VDSZSZ és a MÁV

MNO
2008. 02. 20. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bárány Balász hozzátette: csütörtökön a sztrájkbizottság ismét összeül, és újra áttekintik a kialakult helyzetet, ám valószínűleg a sztrájkot valamikor folytatni fogják. Az alelnök emlékeztetett: a sztrájktörvény nem rendelkezik arról, hogy a munkáltatót a sztrájk kezdete előtt mennyi idővel kell értesíteni. Ám hangsúlyozta, hogy ezzel a VDSZSZ nem kíván visszaélni, és arra törekszik, hogy kellő idővel a munkabeszüntetés folytatása előtt tájékoztassa a vasúttársaságot és a sajtót.

A MÁV Zrt. és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) közötti egyeztetés szerdán ismét eredménytelenül zárult a szakszervezet bérköveteléséről, illetve a sztrájk alatt nyújtandó még elégséges szolgáltatásról.

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a szerdai tárgyalás után elmondta: hétfőn 15 órakor folytatják az egyeztetést a MÁV Zrt.-vel, amelyet a munkaügyi közvetítésre felkért Herczog László, a munkaügyi tárca szakállamtitkára, a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat közvetítője vezet.

Gaskó István, a VDSZSZ Szolidaritás elnöke elmondta: a munkáltató nem hajlandó a két lényegi kérdés egyikében sem engedni, és egy tapodtat sem hajlandó álláspontjáról elmozdulni.

Utalt arra, hogy a VDSZSZ több kompromisszumos technikai javaslatot tett. Így például a szakszervezet számára dolgozónként egyszeri nettó 250 ezer forinttal és a 6,9 százalékos bérfejlesztésen felül még 10 százalékos követeléssel kapcsolatban elfogadhatónak tartanák, ha azt nem egy év alatt kapnák meg a dolgozók, vagy a választható béren kívüli juttatáshoz csatolnák. Így egy része még az idén kifizethető lenne, ráadásul az a munkaadónak kevesebb adó- és járulékteherrel járna, mintha bérként fizetnék ki.

Gaskó István elmondta: a VDSZSZ azt is elfogadhatónak tartaná, ha a többletbérfejlesztést munkaidő-csökkentéssel oldanák meg. Singulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője megerősítette: a MÁV nem engedhet álláspontjából, és ellenzi, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételeit szétosszák.

A MÁV a sztrájk alatti még elégséges vasúti szolgáltatással kapcsolatban engedményt tett, és a napi 800 szerelvény közlekedésével is megelégedne. Ez azt jelentené, hogy üzemkezdettől 8 óráig, illetve 13 és 19 óra között valamennyi elővárosi vonat közlekedne, az egyéb vonalakon 2-2 vonatpár, plusz a fővonalakon 9 szerelvény járna. Emlékeztetett arra, hogy a VDSZSZ ezzel szemben napi mindössze 320 szerelvény indítását javasolta, ami a MÁV szóvivője szerint jóval kevesebb, mint az 1995-ös MÁV és vasúti szakszervezetek közötti elégséges szolgáltatásról született megállapodás.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.