Jó pár utas tanácstalanul téblábolt a peronon, miután meghallották, hogy a hajnalban elindult vonatok közül néhány csak valamelyik közeli állomásig jutott. A sztrájkolók hivatalosan nem nyilatkoztak az MTI kérdésére, de az tapasztalható volt, hogy a vasutasok is bizonytalanok, csatlakozzanak-e a munkabeszüntetéshez. A korábbi sztrájkok idején tapasztaltakhoz képest jóval többen szerettek volna utazni.
Csongrád megyében a szakszervezeti tagok 98 százaléka sem az éjszakai, sem a nappali műszakban nem vette fel a munkát, így a szegedi állomás nem indít és nem fogad vonatot – mondta Veréb Olga, a VDSZSZ helyi ügyvivője. A pályaudvaron a szokásosnál jóval kevesebben voltak, többségük korábban megvásárolt jegyet próbált visszaváltani. A Tisza Volán a menetrend szerinti járatok mellett fél hétkor egy mentesítő buszt indított Budapestre és további járművekkel is készenlétben áll – közölte Mező István, a cég személyszállítási igazgatója. Békéscsaba vasútállomásán állt a forgalom, az utazni szándékozóknak az információ nem tudta megmondani, mikor indulnak a vonatok. Nem indult el a Körös Intercity sem háromnegyed hétkor, amellyel egy idősebb nő akart a fővárosba utazni. Mint mondta, még vár, s ha később sem megy a járat, akkor busszal megy Budapestre. Egy kétegyházi diáklány inkább bejött Békéscsabára hamarabb busszal, s a várócsarnokban melegedett a tanítás kezdetéig. „Ez a halálunk, csak egy fuvarom volt hajnal óta, azóta itt állok és várok” – mondta az MTI érdeklődésére egy taxis az állomás előtti parkolóban. Kecskeméten is kihalt volt a pályaudvar, a büfék és az újságárus is zárva volt, még a restiben sem volt vendég.
Az egri vasútállomásról mindössze két vonat indult el pénteken reggel, az egyik Füzesabonyba, a másik Szilvásváradra. Ugyanakkor még ez a két járat sem volt jelezve a teljesen üres utastájékoztató táblán. Nem is volt kit tájékoztatni, mert néhány tébláboló hajléktalanon kívül senki nem volt a vasútállomáson, az egyetlen nyitva tartó pénztárnál is csak hosszas kopogtatás után lehetett információhoz jutni.
Sztrájk! – ez az egyetlen szó volt látható Miskolc központi pályaudvara, a Tiszai információs tábláján. A hangosbemondó időnként elismételte annak a néhány utasnak, aki a csarnokban téblábolt, hogy a vonatok nem járnak, késnek vagy rövidebb útvonalon közlekednek, és elnézést, megértést kér. Utas alig volt, aki kijött a pályaudvarra, azt mondja: bízott benne, sikerült az egyezség. Kovács Ferenc, a VDSZSZ miskolci területi ügyvivője úgy fogalmazott: jószerivel teljes a munkabeszüntetés. Nem járnak a szerelvények, nem adnak el jegyeket, nincs kocsivizsgálat, az információ működik. „Kaptam a telefonomra néhány keresetlen mondatot, de olyat is, ami kitartásra biztatta a vasutasokat” – mondta. Kovács Ferenc, a VDSZSZ miskolci területi ügyvivője megerősítette az MTI értesülését, miszerint a szakszervezet megfontolja, hogy a Munkaügyi és Munkavédelmi Felügyelőséghez forduljon egy szabálytalanság miatt. „Értesüléseink szerint a Miskolc-Ózd vonalon műszaki vonatvizsgálat nélkül indult vissza egy hajnalban érkezett szerelvény Ózdra a miskolci Gömöri pályaudvarról, ez pedig szabálytalan” – tette hozzá.
Zsidók elleni tömeges merényletet tervező terroristákat nyilvánítottak bűnösnek Angliában















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!